Celem zajęć jest pokazanie uczniom, że istnieje temperament nazywany introwertyzmem. Odnosi się on do naszych wrodzonych cech. Stereotypem jest postrzeganie introwertyka jako samotnika, któremu lepiej nie przeszkadzać. Jest to ktoś, kto potrzebuje ciszy na zregenerowanie sił, by rozwijać swój bardzo bogaty świat wewnętrzny. Introwertyk lubi ludzi, jest z nimi w kontakcie, jednak potrzebuje czasu na przebywanie w swoim cichym i bezpiecznym świecie.
Zajęcia są przeznaczone dla uczniów, którzy wykorzystują internet w celu zdobywania wiedzy oraz w celach towarzyskich takich jak korzystanie z mediów społecznościowych. Sieć przesycona jest informacjami, które są niezgodne z prawdą. To dopowiedzenia, wyrwane z kontekstu zdania oraz całe artykuły wymyślone przez piszącego, nie mające pokrycia w rzeczywistości. W związku z nagromadzeniem wszelkich informacji – tych prawdziwych i tych fałszywych – młody człowiek nie wie, w które ma wierzyć. Powoduje to szereg niedomówień oraz przyswajania treści, które mijają się z prawdą. Dzięki takim zajęciom młodzi ludzie będą potrafili odróżnić rzetelną informacją prasową od fake newsów.
Współczesne społeczeństwo jest bardzo zróżnicowane m.in. pod względem kulturowym, etnicznym, wiekowym itp. W związku z tym umiejętność zrozumienia i akceptacji różnorodności staje się kluczową kompetencją dla młodych ludzi, którzy wchodzą w dorosłe życie. Scenariusz zajęć skupia się na problemie uprzedzeń i stereotypów. Poprzez analizę konkretnych sytuacji, uczniowie będą mieli okazję do zrozumienia, jakie mogą być konsekwencje takich postaw i jak łatwo jest popełnić błąd w ocenie innych ludzi. Wykorzystanie scenariusza na pozwoli nauczycielom zwrócić uwagę uczniów na znaczenie otwartości, komunikacji i unikania wyciągania wniosków na podstawie powierzchownych cech. Dzięki temu uczniowie będą lepiej przygotowani do życia w zróżnicowanym społeczeństwie. Wykorzystany do realizacji zajęć animowany film „O Uprzedzeniach i Nieostrożności" stanowi doskonały punkt wyjścia do dyskusji na ten temat, ukazując w prosty i przystępny sposób, jak uprzedzenia mogą prowadzić do nieporozumień i konfliktów
Scenariusz zajęć dedykowanych dzieciom w wieku 5-6 lat. Zajęcia mają na celu uwrażliwienie dzieci na problem dyskryminacji ze względu na wygląd oraz uświadomienie, że cechy osobowości są ważniejsze od tego, jak się wygląda.
Scenariusz zajęć z zakresu doradztwa zawodowego przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej. W czasie zajęć uczniowie dowiedzą się, na czym polega i jak powinna przebiegać autoprezentacja.
Scenariusz zajęć z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Zajęcia mają na celu rozwiniecie u uczniów umiejętności wskazywania swoich mocnych i słabych stron oraz zachęcić do podejmowania wysiłku związanego ze wzmacnianiem swoich atutów.