
Dzień Postaci z Bajek to doskonała okazja, by uczniowie klas I-III odkryli wartości, jakie kryją się za postaciami ze znanych opowieści. Bohaterowie bajek przekazują ważne lekcje o odwadze, dobroci, ostrożności i lojalności. Zajęcia będą pełne inspirujących odkryć – dzieci nauczą się rozpoznawać pozytywne cechy bohaterów oraz przypisywać im wartości, które mogą wprowadzać w swoje życie. Dzięki temu uczniowie rozwiną umiejętność współpracy, słuchania i zrozumienia dla różnorodności, wzbogacając przy tym swoje doświadczenia o moc płynącą z bajkowych historii.

Współcześni uczniowie żyją w świecie przepełnionym bodźcami i informacjami. Wielu z nich skarży się na kłopoty z koncentracją uwagi i trudności z zapamiętywaniem informacji. Dla młodego układu nerwowego życie w szybkim tempie i w intensywnym kontakcie z stymulującą elektroniką to wielkie wyzwanie. Nic dziwnego, że wraz ze zmęczeniem pojawia się osłabienie funkcji poznawczych. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w procesie wzmacniania funkcji poznawczych takich jak pamięć, waga, myślenie i spostrzeganie oraz psychoedukacja w obszarze dbania o własny układ nerwowy
Hejt w Internecie z roku na rok staje się coraz poważniejszym problemem, a młodzież spotyka się na co dzień. Warsztaty „Zrozumieć i przeciwdziałać hejtowi” mają pomóc uczniom klas VI-VIII zrozumieć to zjawisko, nauczyć ich odróżniania hejtu od konstruktywnej krytyki oraz pokazać, jak reagować na negatywne komentarze. Dzięki ćwiczeniom i dyskusjom, młodzież nie tylko zdobywa wiedzę, ale także rozwija empatię i refleksję nad swoim zachowaniem w sieci. To idealna okazja, by wzmocnić poczucie odpowiedzialności i przeciwdziałać hejtowi.
W scenariuszu znajdują się propozycje ćwiczeń, które kształtują umiejętność współpracy w grupie oraz pomagają wychowawcy wyłonić lidera grupy. Przy okazji stanowią świetną okazję do integracji klasy, rozwoju umiejętności miękkich oraz zmniejszenia stresu i napięć między uczniami. Zajęcia opierające się na zabawie w kalambury na godzinie wychowawczej pozytywnie wpływają na rozwój uczniów.

Scenariusz zajęć dla uczniów klas 3–6. Celem warsztatu jest przybliżeniem dzieciom sposobu funkcjonowania osób słabowidzących. Przeczytaj również artykuł dotyczący wspierania dzieci i uczniów niedowidzących w codziennym funkcjonowaniu w szkole. Dziecko niedowidzące w klasie – pomoce i organizacja pracy.
Zajęcia poświęcone współpracy oraz służące integracji grupy. Doskonale sprawdzą się podczas jednych z pierwszych zajęć po rozpoczęciu roku szkolnego. Scenariusz zajęć „Czy współpraca się opłaca” warto wykorzystać w szczególności, jeżeli do klasy dołączył nowy uczeń.

Karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zestaw zawiera 2 karty pracy, na których znajdą się ćwiczenia z zakresu doradztwa zawodowego. Przy okazji rozmowy na temat Międzynarodowego Święta Pracy obchodzonego 1 maja, dziecko pojmuje znaczenie pracy w życiu człowieka i docenia osoby wykonujące określone rodzaje pracy. Rozwiązując zadania dziecko podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu oraz nazwy zawodów, które wzbudzają jego zainteresowanie.