Autor: Natalia Perek
Dodano: 23 października 2020
Temat straty jest dla dzieci trudny, budzi niepokój, uczucia bywają intensywne, niezrozumiałe. Dla dzieci w wieku 6-9 lat emocje związane z utratą nie dotyczą tylko osób bliskich – równie silne emocjonalnie może być zniknięcie ukochanego zwierzątka, zgubienie w parku ważnej zabawki, z którą się było związanym, przeprowadzka do innego miasta przyjaciela z podwórka, zmiana wychowawcy. Celem zajęć jest oswojenie uczniów z sytuacją straty, pomoc w nazywaniu i rozumieniu emocji, które się wraz z nią pojawiają oraz rozwój umiejętności ich wyrażania. Przeczytaj również artykuł: Jak rozmawiać z dziećmi o stracie?
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 23 października 2020
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.