Karta pracy dla uczniów klas VII-VIII oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Materiał można wykorzystać w pracy z uczniami w spektrum autyzmu. Zadaniem ucznia jest przyporządkowanie zaproponowanych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami do opisanych sytuacji. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
Cele:
- doskonalenie umiejętności nazywania emocji i uczuć
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania trudnych emocji i uczuć
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i uczuciami
Komentarz: Przed rozpoczęciem ćwiczenia omów z uczniem podane propozycje sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami. Upewnij się, że są dla niego zrozumiałe. Wspólnie zastanówcie się, jakie emocje odczuwają opisane osoby. Zaproponuj podanie własnych rozwiązań na radzenie sobie z trudnymi emocjami i uczuciami.