Jesienna nostalgia. Jak radzić sobie z trudnymi emocjami?

Katarzyna Okólska

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Dodano: 8 listopada 2022

Karta pracy dla uczniów klas VII-VIII oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Materiał można wykorzystać w pracy z uczniami w spektrum autyzmu.  Zadaniem ucznia jest przyporządkowanie zaproponowanych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami do opisanych sytuacji. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.

Cele:
  • doskonalenie umiejętności nazywania emocji i uczuć
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania trudnych emocji i uczuć
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i uczuciami
Komentarz: Przed rozpoczęciem ćwiczenia omów z uczniem podane propozycje sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami. Upewnij się, że są dla niego zrozumiałe. Wspólnie zastanówcie się, jakie emocje odczuwają opisane osoby. Zaproponuj podanie własnych rozwiązań na radzenie sobie z trudnymi emocjami i uczuciami.

Podgląd dokumentów:

Tematyka

Sprawdź inne serwisy