Nauczyciele zakazują, a nastolatki sprzeciwiają się. Czy zawsze musimy stać po przeciwnej stronie? Czy istnieje szansa na porozumienie? Dowiedz się, jak rozmawiać z uczniami o zakazach metodą analizy transakcyjnej. Proponowane warsztaty pozwalają nauczycielom lepiej zrozumieć, dlaczego zakazy często spotykają się z oporem ze strony uczniów. Dzięki zajęciom nauczyciele będą potrafili lepiej identyfikować i rozumieć różne reakcje uczniów na zakazy, co pozwoli im skuteczniej reagować na trudne sytuacje i unikać eskalacji konfliktów. Praca w grupach, burze mózgów oraz odgrywanie scenek pozwolą nauczycielom w praktyce przećwiczyć nowe umiejętności i zyskać pewność w stosowaniu analizy transakcyjnej. Warsztaty stanowią również doskonałą okazję do wymiany doświadczeń między nauczycielami.
Uczestnicy
|
Nauczyciele
|
Cele ogólne
|
- Zrozumienie mechanizmu działania zakazów
- Poznanie i praktyczne zastosowanie analizy transakcyjnej
|
Cele szczegółowe
|
Nauczyciel:
- rozpoznaje reakcji uczniów na zakazy oraz przyczyny tych zachowań
- dostrzega związek między wyuczonymi postawami podopiecznych i własnym zachowaniem
- potrafi prowadzić rozmowę z pozycji „Ja-Dorosły”
|
Czas trwania
|
150 minut
|
Potrzebne materiały
|
- Karta pracy „Jak nastolatki reagują na zakazy”
- Materiał pomocniczy „Jak nastolatki reagują na zakazy”
- Materiał pomocniczy „Zakazy z perspektywy nastolatków”
- Materiał pomocniczy „Analiza transakcyjna”
- Karta pracy „Skuteczne komunikaty”
- Karta pracy „Scenki”
- 3 duże arkusze papieru i flamastry
- Długopisy
|
Liczba uczestników
|
Bez ograniczeń
|
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anna Kiełczewska
Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.