
Nauczyciele zakazują, a nastolatki sprzeciwiają się. Czy zawsze musimy stać po przeciwnej stronie? Czy istnieje szansa na porozumienie? Dowiedz się, jak rozmawiać z uczniami o zakazach metodą analizy transakcyjnej. Proponowane warsztaty pozwalają nauczycielom lepiej zrozumieć, dlaczego zakazy często spotykają się z oporem ze strony uczniów. Dzięki zajęciom nauczyciele będą potrafili lepiej identyfikować i rozumieć różne reakcje uczniów na zakazy, co pozwoli im skuteczniej reagować na trudne sytuacje i unikać eskalacji konfliktów. Praca w grupach, burze mózgów oraz odgrywanie scenek pozwolą nauczycielom w praktyce przećwiczyć nowe umiejętności i zyskać pewność w stosowaniu analizy transakcyjnej. Warsztaty stanowią również doskonałą okazję do wymiany doświadczeń między nauczycielami.
| Uczestnicy | Nauczyciele |
| Cele ogólne |
|
| Cele szczegółowe |
Nauczyciel:
|
| Czas trwania | 150 minut |
| Potrzebne materiały |
|
| Liczba uczestników | Bez ograniczeń |

Nastolatki nie lubią zakazów. Ale ich tożsamość i odpowiedzialność za własne postępowanie nie są jeszcze w pełni ukształtowane, więc dorośli nadal muszą stawiać im granice. Przedstawiamy sposoby na konstruktywne i skuteczne zakazywanie czy zwracanie uwagi. Z zasadami skutecznej komunikacji z młodzieżą warto zapoznać również rodziców, np. podczas warsztatów prowadzonych przez psychologa szkolnego.
Z artykułu dowiesz się m.in.: