Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Ułatwia realizację następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: samodzielnie dociera do informacji i korzysta z różnych źródeł wiedzy. Tym razem uczniowie poznają zawód pielęgniarza i pielęgniarki.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i w małych grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I-III: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazwy tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie, oraz identyfikuje i opisuje czynności zawodowe wykonywane przez te osoby. W czasie zajęć dzieci będą pracowały w grupach, rozwiązywały wykreślanki i rebusy.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w parach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach, omawia znaczenie zaangażowania różnych zawodów w kształt otoczenia, w którym funkcjonuje. Celem zajęć jest zapoznanie uczniów ze specyfiką pracy w zawodzie dentysty.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej przy realizacji treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII. Uczniowie w czasie zajęć nie tylko szkół ponadpodstawowych i szkół wyższych pod względem możliwości dalszego kształcenia, ale również planują i prezentują swoje plany korzystając z techniki kamishibai. W załączniku i nstrukcja samodzielnego wykonania teatru KAMISHIBAI.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach. Wykorzystaj scenariusz na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej ucznia przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII. Część 1: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe), określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych, rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej. Część 2: uczeń wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, uwzględniając kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz możliwości ich uzyskiwania. Część 3: uczeń analizuje oferty szkół ponadpodstawowych i szkół wyższych pod względem możliwości dalszego kształcenia, korzystając z dostępnych źródeł informacji.
Scenariusz na zajęcia z doradztwa zawodowego w szkole podstawowej. Materiał przeznaczony jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I-III, uczeń: uczeń opisuje swoje zainteresowania i określa, w jaki sposób może je rozwijać. Więcej scenariuszy zajęć z doradztwa zawodowego znajdziesz na www.doradztwoszkolne.pl!
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów z pomocy osób i instytucji wspomagających planowanie kariery. Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy, identyfikuje osoby i instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej i wyjaśnia, w jakich sytuacjach korzystać z ich pomocy.
Jaki zawód wykonuję, to zestaw gier dla uczniów klas I-III. Zestaw składa się z kart ilustrujących przedstawicieli różnych zawodów, szablonów opasek na głowę oraz instrukcji następujących gier: 1. Nie wiem, kim jestem 2. Zawodowe kalambury3. Zawodowa przygoda 4. Potrzebne zawody. Instrukcje do gier to przykładowe propozycje. Nauczyciel może dowolnie modyfikować założenia gry, tak aby jej przebieg odpowiadał celom zajęć, w czasie których wykorzystuje karty.
Scenariusz z doradztwa zawodowego dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. W czasie zajęć uczniowie będą mogli zrozumieć, jaki jest związek procesu uczenia się i zdobywania oraz wykonywania pracy w określonych zawodach. Scenariusz jest przeznaczony do pracy z grupą przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń́: wskazuje rożne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu przykładów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki.