Integracyjna sesja team buildingu dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Scenariusz warsztatów

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 12 sierpnia 2024

Dojrzewanie to czas intensywnego budowania więzi w grupie rówieśniczej. Trudno jednak o stałość w grupie, w której każdy bardzo dynamicznie się zmienia. Dla nastolatków czas szkoły ponadpodstawowej to okres budowania własnej tożsamości, osobowości, poszukiwania punktu odniesienia w postaci podobnych do siebie rówieśników. To również lata rozwijania kompetencji interpersonalnych, które wykorzystujemy przez całe życie. Dobra integracja w grupie rówieśniczej to niezwykle cenny czynnik prawidłowego rozwoju społecznego uczniów. Celem scenariusza jest wsparcie uczniów w budowaniu spójnej, bezpiecznej grupy, w której współpraca to pozytywny i rozwijający proces.

Grupa docelowa Uczniowie szkół ponadpodstawowych
Cel ogólny Wzrost spójności grupy
Cele szczegółowe
  • zwiększenie poczucia tożsamości z grupą
  • rozwijanie świadomości znaczenia zasad życia grupowego
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
  • poprawa i zwiększenie jakości współpracy
  • uświadomienie zasobów grupy
  • rozwijanie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej
Potrzebne materiały
  • kilka koców (po jednym na 8 osób)
  • ławeczki gimnastyczne
  • motki kolorowej muliny
  • ludziki (zabawki)
  • spinacze biurowe
  • nitki
  • taśmy papierowe
  • makaron spaghetti
  • miarka
  • flipchart lub inna tablica do zapisywania punktów
  • chustki do zasłonięcia oczu
Czas trwania 45 minut
Liczba uczestników 20–30 osób

Pozostało jeszcze 71% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 sierpnia 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy