Postanowienia noworoczne bywają traktowane z przymrużeniem oka. Przełom roku to jednak czas, w którym trudno się powstrzymać od zakładania, jakie będą kolejne miesiące. To dobry moment na to, by pomóc uczniom rozwijać umiejętności tworzenia planów i wprowadzania ich w życie. Jakie założenia powinno spełniać postanowienie noworoczne, by miał szanse przerodzić się w konstruktywny, realny plan działania?
Uczestnicy
|
Uczniowie klas VI–VIII
|
Cel ogólny
|
Trening planowania i zarządzania własnym czasem
|
Cele szczegółowe
|
- aktywizacja uczniów do przeprowadzenia samodzielnych, małych projektów
- rozwijanie umiejętności identyfikowania i nazywania własnych potrzeb
- rozwijanie umiejętności tworzenia planu i sprawdzania zasadności jego założeń
- rozwijanie umiejętności tworzenia harmonogramu działań potrzebnych do osiągnięcia konkretnego celu
|
Potrzebne materiały
|
- załącznik nr 1. Moje cele nie zawsze zrealizowane
- załącznik nr 2. Krótki plan działania na Nowy Rok
- dostęp do Internetu dla uczniów
- flipchart lub tablica
- długopisy
- mazaki
- kartony
- kredki
- stare gazety
- klej
- nożyczki
|
Czas trwania
|
2 x 45 minut
|
Liczba uczestników
|
20–30 osób
|
Wykorzystaj również:
Przeczytaj artykuł:
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.