Postanowienia noworoczne – jak pomóc uczniom skonstruować realny plan działania? Scenariusz dla uczniów klas VI-VIII

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 28 grudnia 2023

Postanowienia noworoczne bywają traktowane z przymrużeniem oka. Przełom roku to jednak czas, w którym trudno się powstrzymać od zakładania, jakie będą kolejne miesiące. To dobry moment na to, by pomóc uczniom rozwijać umiejętności tworzenia planów i wprowadzania ich w życie. Jakie założenia powinno spełniać postanowienie noworoczne, by miał szanse przerodzić się w konstruktywny, realny plan działania?

Uczestnicy Uczniowie klas VI–VIII
Cel ogólny Trening planowania i zarządzania własnym czasem 
Cele szczegółowe
  • aktywizacja uczniów do przeprowadzenia samodzielnych, małych projektów
  • rozwijanie umiejętności identyfikowania i nazywania własnych potrzeb
  • rozwijanie umiejętności tworzenia planu i sprawdzania zasadności jego założeń
  • rozwijanie umiejętności tworzenia harmonogramu działań potrzebnych do osiągnięcia konkretnego celu
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Moje cele nie zawsze zrealizowane
  • załącznik nr 2. Krótki plan działania na Nowy Rok
  • dostęp do Internetu dla uczniów
  • flipchart lub tablica
  • długopisy
  • mazaki
  • kartony
  • kredki
  • stare gazety
  • klej
  • nożyczki
Czas trwania 2 x 45 minut
Liczba uczestników 20–30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 76% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 28 grudnia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy