Nie boję się mówić o swojej odmienności. Scenariusz psychoedukacyjny o akceptacji dla różnorodności w grupie rówieśniczej

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 2 grudnia 2024

Różnorodność to siła, która wzbogaca każdą społeczność, ale często może być źródłem wyzwań w relacjach rówieśniczych. Odmienność z powodu na przykład innego wyglądu, trudności szkolnych, pochodzenia, orientacji seksualnej niesie ze sobą niestety ryzyko doświadczenia wykluczenia rówieśniczego. Niniejszy scenariusz został stworzony, aby wspierać uczniów w odkrywaniu, rozumieniu i akceptacji odmienności zarówno swojej, jak i innych. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w rozwijaniu postawy akceptacji dla różnorodności i odmienności wśród rówieśników.

Grupa docelowa uczniowie klas VI-VIII szkół podstawowych lub szkół ponadpodstawowych
Cel główny rozwój akceptacji dla różnorodności w grupie rówieśniczej
Cele szczegółowe
  • zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej
  • wzmocnienie spójności grupy
  • zwiększenie empatii
  • podniesienie świadomości odmiennych potrzeb i akceptacji dla nich
  • poprawa świadomości ryzyka, jakie niesie odrzucenie rówieśnicze i brak akceptacji dla odmiennych potrzeb innej osoby
  • rozwój refleksyjności i umiejętności samodzielnego myślenia
  • rozwój kreatywności
  • nauka budowania prostego scenariusza filmowego
 
  • załącznik nr 1. 8 zasad budowania fabuły filmu krótkometrażowego
  • kartony dużego formatu
  • mazaki i kredki
  • flipchart lub tablica,
  • długopisy
  • kartki do brudnopisu
Liczba uczestników oddział klasowy 20-30 osób
Czas trwania 2 x 45 min.

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 2 grudnia 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy