Różnorodność to siła, która wzbogaca każdą społeczność, ale często może być źródłem wyzwań w relacjach rówieśniczych. Odmienność z powodu na przykład innego wyglądu, trudności szkolnych, pochodzenia, orientacji seksualnej niesie ze sobą niestety ryzyko doświadczenia wykluczenia rówieśniczego. Niniejszy scenariusz został stworzony, aby wspierać uczniów w odkrywaniu, rozumieniu i akceptacji odmienności zarówno swojej, jak i innych. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w rozwijaniu postawy akceptacji dla różnorodności i odmienności wśród rówieśników.
Grupa docelowa
|
uczniowie klas VI-VIII szkół podstawowych lub szkół ponadpodstawowych
|
Cel główny
|
rozwój akceptacji dla różnorodności w grupie rówieśniczej
|
Cele szczegółowe
|
- zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej
- wzmocnienie spójności grupy
- zwiększenie empatii
- podniesienie świadomości odmiennych potrzeb i akceptacji dla nich
- poprawa świadomości ryzyka, jakie niesie odrzucenie rówieśnicze i brak akceptacji dla odmiennych potrzeb innej osoby
- rozwój refleksyjności i umiejętności samodzielnego myślenia
- rozwój kreatywności
- nauka budowania prostego scenariusza filmowego
|
|
- załącznik nr 1. 8 zasad budowania fabuły filmu krótkometrażowego
- kartony dużego formatu
- mazaki i kredki
- flipchart lub tablica,
- długopisy
- kartki do brudnopisu
|
Liczba uczestników
|
oddział klasowy 20-30 osób
|
Czas trwania
|
2 x 45 min.
|
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.