różnorodność

 Zalacznik nr 1. 8 zasad budowania fabuły filmu krótkometrażowego

Nie boję się mówić o swojej odmienności. Scenariusz psychoedukacyjny o akceptacji dla różnorodności w grupie rówieśniczej

Różnorodność to siła, która wzbogaca każdą społeczność, ale często może być źródłem wyzwań w relacjach rówieśniczych. Odmienność z powodu na przykład innego wyglądu, trudności szkolnych, pochodzenia, orientacji seksualnej niesie ze sobą niestety ryzyko doświadczenia wykluczenia rówieśniczego. Niniejszy scenariusz został stworzony, aby wspierać uczniów w odkrywaniu, rozumieniu i akceptacji odmienności zarówno swojej, jak i innych. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w rozwijaniu postawy akceptacji dla różnorodności i odmienności wśród rówieśników.

Grupa docelowa uczniowie klas VI-VIII szkół podstawowych lub szkół ponadpodstawowych
Cel główny rozwój akceptacji dla różnorodności w grupie rówieśniczej
Cele szczegółowe
  • zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej
  • wzmocnienie spójności grupy
  • zwiększenie empatii
  • podniesienie świadomości odmiennych potrzeb i akceptacji dla nich
  • poprawa świadomości ryzyka, jakie niesie odrzucenie rówieśnicze i brak akceptacji dla odmiennych potrzeb innej osoby
  • rozwój refleksyjności i umiejętności samodzielnego myślenia
  • rozwój kreatywności
  • nauka budowania prostego scenariusza filmowego
 
  • załącznik nr 1. 8 zasad budowania fabuły filmu krótkometrażowego
  • kartony dużego formatu
  • mazaki i kredki
  • flipchart lub tablica,
  • długopisy
  • kartki do brudnopisu
Liczba uczestników oddział klasowy 20-30 osób
Czas trwania 2 x 45 min.
Sprawdź inne serwisy