Zajęcia mają na celu pokazanie, że mimo różnic w wyglądzie czy zachowaniu każdy z nas jest na swój sposób piękny. Nie ma jednego wzorca urody, zainteresowań czy uzdolnień, które są uważane za te najpiękniejsze. W świecie tak kolorowym, różnym pod każdym względem należy pokazywać młodzieży, że inność nie jest niczym złym. Wprost przeciwnie - może się stać naszym atutem. W zajęciach mogą uczestniczyć osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz ze spectrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera, które komunikują się werbalnie. Mogą być też wykorzystane podczas pracy z uczniami o zróżnicowanych możliwościach intelektualnych.
Uczestnicy
|
- uczniowie klas VIII szkoły podstawowej
- uczniowie szkół ponadpodstawowych
|
Cele główne
|
Uczennica/uczeń:
- wie, czym jest niepełnosprawność intelektualna i fizyczna
- dostrzega i rozumie potrzeby ludzi z niepełnosprawnością
- dostrzega mocne strony osób z niepełnosprawnością
- wie, w jaki sposób pomóc osobie w potrzebie
|
Cele szczegółowe
|
Uczennica/uczeń:
- dostrzega swoje mocne strony
- wierzy w swoją wartość
- wierzy w realizację swoich marzeń
- wskazuje swoje zalety
- opowiada o swoich marzeniach
|
Metody pracy
|
- pogadanka
- dyskusja
- „burza mózgów”
- projekt
- praca indywidualna,
- praca w grupach
|
Potrzebne materiały
|
|
Czas trwania
|
2 x 45 minut
|
Liczba uczestników
|
maksymalnie 20 osób
|
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Izabella Bartol
Nauczycielka języka polskiego, socjoterapeutka, certyfikowana trenerka oświaty i rozwoju, wykładowczyni akademicka, ekpertka MIEE, ambasadorka ogólnopolskich programów edukacyjnych; prelegentka na ogólnopolskich konferencjach edukacyjnych, realizatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów; autorka artykułów oraz kursów edukacyjnych dla wychowawców i polonistów, autorka bloga www.polskizklasa.pl oraz współautorka podręcznika do języka polskiego do klasy 4 „ZamieńMy słowo”; członkini grupy Superbelfrzy RP, laureatka konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2022.