Przedstawiamy scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych, które pomogą zintegrować dzieci pełnosprawne i niepełnosprawne. Proces włączania osób z niepełnosprawnością do społeczeństwa należy rozpocząć jak najwcześniej. Przedszkole jest idealnym miejscem do kształtowania postaw akceptacji i tolerancji dla odmienności oraz do odkrywania tego, co łączy poprzez wspólną zabawę.
Uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim mogą uczęszczać do szkół ogólnodostępnych. Czy w takim przypadku nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne muszą posiadać kwalifikacje do pracy z uczniami niepełnosprawnymi?
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym realizują odrębną podstawę programową. Czy dotyczy to również dzieci uczęszczających do przedszkoli?
Przepisy prawa oświatowego wskazują, że wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka obejmuje się dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Brak jednak regulacji zawierających definicję niepełnosprawności. W takim razie – jaki rodzaj niepełnosprawności uzasadnia objęcie dziecka WWR?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.