niepełnosprawność

Karta pracy nr 1. Oto ja

Nie boję się być widzialnym ­– o pięknie różnorodności. Scenariusz zajęć dotyczących niepełnosprawności

Zajęcia mają na celu pokazanie, że mimo różnic w wyglądzie czy zachowaniu każdy z nas jest na swój sposób piękny. Nie ma jednego wzorca urody, zainteresowań czy uzdolnień, które są uważane za te najpiękniejsze. W świecie tak kolorowym, różnym pod każdym względem należy pokazywać młodzieży, że inność nie jest niczym złym. Wprost przeciwnie - może się stać naszym atutem. W zajęciach mogą uczestniczyć osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz ze spectrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera, które komunikują się werbalnie. Mogą być też wykorzystane podczas pracy z uczniami o zróżnicowanych możliwościach intelektualnych.

Uczestnicy
  • uczniowie klas VIII szkoły podstawowej
  • uczniowie szkół ponadpodstawowych
Cele główne Uczennica/uczeń:
  • wie, czym jest niepełnosprawność intelektualna i fizyczna
  •  dostrzega i rozumie potrzeby ludzi z niepełnosprawnością
  •  dostrzega mocne strony osób z niepełnosprawnością
  •  wie, w jaki sposób pomóc osobie w potrzebie
Cele szczegółowe Uczennica/uczeń:
  • dostrzega swoje mocne strony
  • wierzy w swoją wartość
  •  wierzy w realizację swoich marzeń
  • wskazuje swoje zalety
  •  opowiada o swoich marzeniach
Metody pracy
  • pogadanka
  • dyskusja
  •  „burza mózgów”
  •  projekt
  •  praca indywidualna,
  •  praca w grupach
Potrzebne materiały
Czas trwania 2 x 45 minut
Liczba uczestników maksymalnie 20 osób
Sprawdź inne serwisy