Definicja niepełnosprawności w odniesieniu do dzieci wymagających wczesnego wspomagania rozwoju

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 14 lutego 2024
Definicja niepełnosprawności w odniesieniu do dzieci wymagających wczesnego wspomagania rozwoju

Przepisy prawa oświatowego wskazują, że wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka obejmuje się dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Brak jednak regulacji zawierających definicję niepełnosprawności. W takim razie – jaki rodzaj niepełnosprawności uzasadnia objęcie dziecka WWR?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest i kiedy należy zastosować wczesne wspomaganie rozwoju u dzieci?
  • Jak definiowana jest niepełnosprawność w kontekście wczesnego wspomagania rozwoju (WWR)?
  • Jakie dokumenty są niezbędne do potwierdzenia niepełnosprawności dziecka w kontekście WWR?
  • Czy lista niepełnosprawności uprawniających do wczesnego wspomagania jest zamknięta?
  • Jak rozumiane jest pojęcie niepełnosprawności w przepisach dotyczących wczesnego wspomagania i w przepisach dotyczących kształcenia specjalnego?

Pozostało jeszcze 72% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 14 lutego 2024

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy