Przepisy prawa oświatowego wskazują, że wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka obejmuje się dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Brak jednak regulacji zawierających definicję niepełnosprawności. W takim razie – jaki rodzaj niepełnosprawności uzasadnia objęcie dziecka WWR?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest i kiedy należy zastosować wczesne wspomaganie rozwoju u dzieci?
- Jak definiowana jest niepełnosprawność w kontekście wczesnego wspomagania rozwoju (WWR)?
- Jakie dokumenty są niezbędne do potwierdzenia niepełnosprawności dziecka w kontekście WWR?
- Czy lista niepełnosprawności uprawniających do wczesnego wspomagania jest zamknięta?
- Jak rozumiane jest pojęcie niepełnosprawności w przepisach dotyczących wczesnego wspomagania i w przepisach dotyczących kształcenia specjalnego?
Pozostało jeszcze 72% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.