Pożegnanie po koloniach. Scenariusz na ostatni dzień wyjazdu dla dzieci w wieku 10–14 lat

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 17 lipca 2023

Wyjazdy z rówieśnikami to doskonała okazja do rozwijania przeróżnych kompetencji. Młodzi ludzie nawiązują zupełnie nowe relacje rówieśnicze. Przeżywają wspólnie krótki, ale intensywny czas. Kolonie i obozy w nowej grupie to moment, w którym dziecko może pokazać się z zupełnie innej strony niż w środowisku szkolnym. Ten czas to dla niego czysta karta, którą może zapełnić czym chce. Często zupełnie nowymi doświadczeniami, umiejętnościami, relacjami. Bywa trudno, gdy dochodzi do pożegnania. Zwłaszcza, jeśli kolonijna grupa rówieśnicza zebrana jest z dzieci z różnych miejscowości. Na szczęście w obecnych czasach nie jest trudno podtrzymać kontakt na odległość. Choć oczywiście kolonijna rzeczywistość różni się od domowej i często relacje powyjazdowe po prostu naturalnie wygasają. Zadaniem scenariusza jest wsparcie dzieci w rozwoju kompetencji interpersonalnych i umiejętności konstruktywnego podsumowania i zakończenia kontaktu z rówieśnikami.

Uczestnicy dzieci i młodzież w wieku 10 – 14 lat.
Cele ogólne rozwijanie kompetencji interpersonalnych i umiejętności konstruktywnego podsumowania i zakończenia kontaktu z rówieśnikami.
Cele szczegółowe
  • rozwijanie umiejętności rozwijania relacji rówieśniczych
  • poprawa umiejętności wyrażania własnych uczuć, myśli i potrzeb
  • rozwijanie empatii i umiejętności dostrzegania i rozumienia przeżyć drugiego człowieka
  • rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Czy ja to nada ten sam ja
  • załącznik nr 2. Czy ja to nada ten sam ja
  • koperty (dla każdego uczestnika po jednej)
  • małe kolorowe karteczki
  • karty pracy dołączone do scenariusza
  • taśma malarska
  • kartki w formacie A5 w dużej ilości, przynajmniej po kilka dla każdego uczestnika
  • kartki A4
  • markery
  • mazaki, długopis
Czas trwania 60 minut

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 17 lipca 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy