relacje międzyludzkie

  Rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych w kontekście relacji międzyludzkich. Karty pracy

Rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych w kontekście relacji międzyludzkich. Karty pracy

  Zdrowe i niezdrowe relacje – głęboka analiza. Materiały do pracy z uczniami

Zdrowe i niezdrowe relacje – głęboka analiza. Materiały do pracy z uczniami

Pobierz zestaw materiałów skoncentrowanych na analizie relacji międzyludzkich. Zadania mają na celu pomóc uczniom zrozumieć i ocenić różne aspekty relacji, w których uczestniczą. Materiały są dedykowane w szczególności nastolatkom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną mogą mieć trudności z nawiązywaniem i utrzymaniem relacji z rówieśnikami. Przez praktyczne zadania uczą się, jakie zachowania są akceptowalne, jakie emocje mogą towarzyszyć różnym sytuacjom i jak budować zdrowe relacje. Należy też pamiętać, że osoby te mogą być bardziej narażeni na wykorzystywanie czy manipulację ze strony innych. Dzięki edukacji w zakresie zdrowych i niezdrowych relacji uczą się rozpoznawania potencjalnie szkodliwych sytuacji i wiedzą, jak się przed nimi chronić. Materiały stanowią narzędzie do rozwijania umiejętności interpersonalnych, empatii oraz zdolności analitycznych. Uczniowie będą mieli okazję zanurzyć się w opisach różnych sytuacji i zastanowić nad uczuciami i emocjami towarzyszącymi postaciom. Materiały pomogą uczniom zrozumieć czym są granice w relacjach oraz pojąć różnice między granicami fizycznymi i emocjonalnymi.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Pożegnanie po koloniach. Scenariusz na ostatni dzień wyjazdu dla dzieci w wieku 10–14 lat

Pożegnanie po koloniach. Scenariusz na ostatni dzień wyjazdu dla dzieci w wieku 10–14 lat

Wyjazdy z rówieśnikami to doskonała okazja do rozwijania przeróżnych kompetencji. Młodzi ludzie nawiązują zupełnie nowe relacje rówieśnicze. Przeżywają wspólnie krótki, ale intensywny czas. Kolonie i obozy w nowej grupie to moment, w którym dziecko może pokazać się z zupełnie innej strony niż w środowisku szkolnym. Ten czas to dla niego czysta karta, którą może zapełnić czym chce. Często zupełnie nowymi doświadczeniami, umiejętnościami, relacjami. Bywa trudno, gdy dochodzi do pożegnania. Zwłaszcza, jeśli kolonijna grupa rówieśnicza zebrana jest z dzieci z różnych miejscowości. Na szczęście w obecnych czasach nie jest trudno podtrzymać kontakt na odległość. Choć oczywiście kolonijna rzeczywistość różni się od domowej i często relacje powyjazdowe po prostu naturalnie wygasają. Zadaniem scenariusza jest wsparcie dzieci w rozwoju kompetencji interpersonalnych i umiejętności konstruktywnego podsumowania i zakończenia kontaktu z rówieśnikami.

Uczestnicy dzieci i młodzież w wieku 10 – 14 lat.
Cele ogólne rozwijanie kompetencji interpersonalnych i umiejętności konstruktywnego podsumowania i zakończenia kontaktu z rówieśnikami.
Cele szczegółowe
  • rozwijanie umiejętności rozwijania relacji rówieśniczych
  • poprawa umiejętności wyrażania własnych uczuć, myśli i potrzeb
  • rozwijanie empatii i umiejętności dostrzegania i rozumienia przeżyć drugiego człowieka
  • rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Czy ja to nada ten sam ja
  • załącznik nr 2. Czy ja to nada ten sam ja
  • koperty (dla każdego uczestnika po jednej)
  • małe kolorowe karteczki
  • karty pracy dołączone do scenariusza
  • taśma malarska
  • kartki w formacie A5 w dużej ilości, przynajmniej po kilka dla każdego uczestnika
  • kartki A4
  • markery
  • mazaki, długopis
Czas trwania 60 minut
Sprawdź inne serwisy