Miłość w szkolnej ławce. Scenariusz psychoedukacyjny dla uczniów z klas VII– VIII i szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 26 lutego 2024

Szkoła to przestrzeń publiczna, w której obowiązują pewne zasady i normy społeczne. To jednocześnie miejsce dojrzewania dużej grupy nastolatków, budowania przyjaźni i pierwszych relacji romantycznych. Miłość na szkolnym korytarzu nietrudno zauważyć. Często zdarza się, że zakochani uczniowie zupełnie zapominają o otaczającym ich tłumie i intensywnie okazują swoje uczucia. Zadaniem scenariusza jest wsparcie młodzieży w rozwoju świadomości granic własnej intymności poprzez trening wyrażania uczuć w przestrzeni publicznej.

Uczestnicy Uczniowie szkół podstawowych z klas VII, VIII i szkół ponadpodstawowych
Cel ogólny Trening wyrażania uczuć w przestrzeni publicznej
Cele szczegółowe
  • rozwój świadomości granic innych osób
  • nauka rozpoznawania odpowiednich kontekstów sytuacyjnych
  • poprawa świadomości granic innych ludzi w przestrzeni publicznej
  • rozwój szacunku dla prywatności i intymności
  • trening asertywności
  • rozwój kompetencji komunikacyjnych
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Szkolne sercowe dylematy długopisy/ołówki
  • tablica lub flipchart
rzutnik/tablica interaktywna
Czas trwania 2x30 minut

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 26 lutego 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy