Szkoła to przestrzeń publiczna, w której obowiązują pewne zasady i normy społeczne. To jednocześnie miejsce dojrzewania dużej grupy nastolatków, budowania przyjaźni i pierwszych relacji romantycznych. Miłość na szkolnym korytarzu nietrudno zauważyć. Często zdarza się, że zakochani uczniowie zupełnie zapominają o otaczającym ich tłumie i intensywnie okazują swoje uczucia. Zadaniem scenariusza jest wsparcie młodzieży w rozwoju świadomości granic własnej intymności poprzez trening wyrażania uczuć w przestrzeni publicznej.
Uczestnicy
|
Uczniowie szkół podstawowych z klas VII, VIII i szkół ponadpodstawowych
|
Cel ogólny
|
Trening wyrażania uczuć w przestrzeni publicznej
|
Cele szczegółowe
|
- rozwój świadomości granic innych osób
- nauka rozpoznawania odpowiednich kontekstów sytuacyjnych
- poprawa świadomości granic innych ludzi w przestrzeni publicznej
- rozwój szacunku dla prywatności i intymności
- trening asertywności
- rozwój kompetencji komunikacyjnych
|
Potrzebne materiały
|
- załącznik nr 1. Szkolne sercowe dylematy długopisy/ołówki
- tablica lub flipchart
rzutnik/tablica interaktywna
|
Czas trwania
|
2x30 minut
|
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.