Pod koniec półrocza często dokonujemy testów sprawdzających poziom przyswojonej przez uczniów wiedzy. Oprócz tego tradycyjnego sposobu warto wykorzystać gry edukacyjne. W ich czasie uczeń jest bardziej odprężony, zaangażowany wielozmysłowo i nastawiony pozytywnie na działanie. Być może skonfrontowanie osiągnięć zawartych w testach z poziomem wiedzy i umiejętności prezentowanym podczas gier, da pełen obraz uczniowskich sukcesów edukacyjnych. Proponowany scenariusz lekcji na podsumowanie I półrocza można wykorzystać na lekcji wychowawczej lub na zajęciach przedmiotowych.
Uczestnicy
|
Uczniowie klas III
|
Cel ogólny
|
Podsumowanie zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w pierwszym półroczu nauki.
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- utrwali zdobytą wiedzę, umiejętności, postawy,
- zaprojektuje grę dla młodszych dzieci,
- tworzy i gra w grę tabu,
- tworzy i układa domino matematyczne,
- wykorzystuje karty metaforyczne do opowiadania o bohaterach i głównych wątkach akcji w lekturach szkolnych.
|
Czas trwania
|
135 minut – trzy jednostki lekcyjne
|
Potrzebne materiały
|
Środki dydaktyczne:
- Karty do gry w tabu – wykonane przez uczniów, 10 kartek w formacie A7 (¼ kartki z zeszytu), pisaki.
- Karty metaforyczne – wykonane przez uczniów 10 kartek w formacie A6 (1/2 kartki z zeszytu), kredki, pisaki, klej, nożyczki, wycinki z gazet.
- Komplet do gry w domino matematyczne – wykonane przez uczniów, kartki w kształcie prostokąta o wymiarach 5cm na 14cm.
|
Liczba uczestników
|
Zespół klasowy
|
Wykorzystaj również inne scenariusze lekcji:
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Małgorzata Swędrowska
Od 19 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, trener PSPiA KLANZA, twórca koncepcji czytania wrażeniowego, animator warsztatów literackich i spotkań z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.