Wspierając dziecko w samodzielności... Warsztat dla rodziców uczniów z klas IV – VII

Dodano: 15 października 2019

Czwarta klasa to ogromny rozwojowy przełom – dziesięciolatek przechodzi ze świata zabawy w świat bardziej dorosły, w którym ciąży na nim coraz większa odpowiedzialność. Musi podołać wyzwaniom związanym z nową organizacją nauki, nowymi nauczycielami, różnorodnością wymagań. Zaczyna się dla wielu okres dojrzewania, a wraz z nim nowa jakość relacji rówieśniczych. Proces ten trwa długo. Z każdym rokiem dziecko nabywa nowe umiejętności, musi zmierzyć się z nowymi zadaniami. Wzrasta chęć bycia samodzielnym, bardziej sprawczym. Pojawia się naturalna potrzeba decydowania o sobie, posiadania własnej przestrzeni, która w coraz większej mierze nie będzie dostępna dla dorosłych. Przeciętny ósmoklasista ma już swoje zdanie na różne tematy, potrzebuje czasu dla siebie, nie lubi, kiedy dorośli kontrolują go nadmiernie. Wielu rodziców zadaje sobie pytania:

  • jak dać dziecku samodzielność, by nie czuło się pozostawione samo sobie?
  • wspierać czy kontrolować?
  • na ile dziecko jest gotowe, by decydować o sobie?
  • czy moje dziecko poradzi sobie w trudnej sytuacji beze mnie?

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 94 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uwaga, to jest tylko początek artykułu
Aby zobaczyć całość, zaloguj się lub załóż konto.

Już teraz przetestuj portal
za darmo

  • Inspirujące artykuły
  • Scenariusze zajęć z uczniami, nauczycielami i rodzicami
  • Baza porad udzielanych przez prawników, pedagogów szkolnych i innych nauczycieli specjalistów
  • Aktualności prawne
Załóż konto testowe »

Masz już dostęp?
Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Biblioteka pedagoga

Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel