Wakacyjne relacje. Jak być sobą i nie wpaść w kłopoty? Scenariusz psychoedukacyjny

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 3 lipca 2023

Wakacje to dla uczniów nie tylko czas ogromnej beztroski, ale również okres intensywnego rozwoju relacji rówieśniczych na różnego rodzaju wyjazdach. Kolonie, półkolonie, obozy, letnie warsztaty, spotkania to okazje do tego, by poszerzyć sieć kontaktów. Dla młodego nastolatka wyjazd z rówieśnikami to prawdziwy sprawdzian kompetencji interpersonalnych. A jeśli mnie nikt nie polubi? Czy będę tam spędzał czas sam? Co się stanie, gdy okażę się zupełnie inny od reszty? Takie obawy wybrzmiewają w głowach młodych ludzi. A wiadomo, nastolatek dla grupy rówieśniczej potrafi zrobić dużo. Czasem zdecydowanie za dużo. Celem scenariusza jest zapobieganie zachowaniom ryzykownym poprzez rozwój asertywności i umiejętności stawiania granic. Scenariusz warsztatów warto wykorzysta podczas zajęć prowadzonych na półkoloniach, koloniach i obozach dla dzieci i młodszej młodzieży.

Uczestnicy Uczniowie szkół podstawowych
Cel ogólny Zapobieganie zachowaniom ryzykownym u młodzieży.
Cele szczegółowe przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym rozwijanie asertywności i umiejętności zadbania o własne granice i potrzeby przeciwdziałanie mechanizmom wykluczenia w grupach rówieśniczych rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
Czas trwania 60 minut
Potrzebne materiały
  • kartony w formacie A3
  • stare gazety
  • klej
  • kredki
  • nożyczki
  • Załącznik nr 1. (Zbyt) szybka decyzja. Gra symulacyjna. Wakacyjne relacje
  • mazaki, długopisy
Liczba uczestników Zespół klasowy: 20 – 30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 3 lipca 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy