Odpoczynek to sztuka. Trening relaksacyjny dla uczniów klas IV – VIII

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 26 czerwca 2023

Wydawałoby się, że stan relaksu powinien być dla dzieci bardziej dostępny, niż dla dorosłych. Przecież więcej czasu spędzają na zabawie, nie ciąży na nich odpowiedzialność za szereg spraw. Nic bardziej mylnego. Uczniowie skarżą się na ciągłe poczucie presji, natłok myśli, paraliżujący ich stres. By mogli korzystać z czasu wolnego i odpoczywać, warto wzmocnić ich umiejętności związane z samoregulacją emocji i napięcia. 

Uczestnicy Uczniowie klas IV – VI szkół podstawowych
Cele ogólne
  • trening uważności i relaksacji
  • nauka radzenia sobie ze stresem
  • poprawa regulacji emocji
Cele szczegółowe
  • obniżenie poziomu odczuwanego napięcia i stresu
  • rozwijanie umiejętności samoobserwacji nastroju i wpływania na jego poprawę
wyposażenie uczniów w narzędzia do samodzielnej pracy z emocjami i napięciem
Czas trwania 30 – 45 minut 
Potrzebne materiały
Liczba uczestników zespół klasowy: 20 – 30 osób

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 26 czerwca 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy