Potrzeba samotności jest naturalną potrzebą każdego człowieka. Bycie sam na sam, ze swoimi myślami, pozwala nam poznać siebie i zrozumieć swoje potrzeby. Spędzanie czasu w samotności daje szansę poukładania swoich myśli, popatrzenia na miniony czas z dystansu, przeanalizowania postępowania własnego i innych ludzi. Dobrze jest uświadomić uczniom zajęć, że spędzanie czasu w samotności stanowi dużą wartość ze względu na komfort życia oraz sposób poznania i zrozumienia siebie. Nie zawsze trzeba otaczać się ludźmi, by poczuć się szczęśliwym. Można też być szczęśliwym samemu ze sobą.
Uczestnicy:
|
Uczniowie w wieku 14-17 lat
|
Cele ogólne:
|
Uczeń:
- wie, na czym polega kontakt z samym sobą
- rozumie potrzebę alienacji
- dostrzega zalety bycia samemu ze sobą
- wie, jak spędzać czas samemu
|
Cele szczegółowe:
|
Uczeń:
- komunikuje swoje potrzeby;
- wyraża swoje pragnienia
- poznaje sposoby spędzania wolnego czasu
- dostrzega zalety bycia samemu ze sobą
- trenuje umiejętność wyrażania swoich potrzeb
- ćwiczy umiejętności swobodnego komunikowania swoich myśli
|
Potrzebne materiały:
|
- muzyka relaksacyjna (według uznania prowadzącej zajęcia, np. z platformy YouTube)
- długopis 3D + kolorowe filamenty
- załącznik nr 1. Wzór wyspy do obrysowania długopisem
- załącznik nr 2. Wzory elementów mogących pojawić się na wyspie
- załącznik nr 3. Instrukcja zwiedzania wyspy
- załącznik nr 4. Zestaw haseł na podsumowanie
|
Czas trwania:
|
2 x 45 minut
|
Liczba uczestników |
maksymalnie 20 osób
|
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Izabella Bartol
Nauczycielka języka polskiego, socjoterapeutka, certyfikowana trenerka oświaty i rozwoju, wykładowczyni akademicka, ekpertka MIEE, ambasadorka ogólnopolskich programów edukacyjnych; prelegentka na ogólnopolskich konferencjach edukacyjnych, realizatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów; autorka artykułów oraz kursów edukacyjnych dla wychowawców i polonistów, autorka bloga www.polskizklasa.pl oraz współautorka podręcznika do języka polskiego do klasy 4 „ZamieńMy słowo”; członkini grupy Superbelfrzy RP, laureatka konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2022.