Jak wzmacniać samoregulację u uczniów – scenariusz

Samoregulacja rozwija się bardzo długo. Jej wysoki poziom kształtuje się do okresu dojrzewania. Umiejętności związane z samoregulacją trenowane są niekiedy przez całe życie. Istotne są pierwsze lata życia dziecka, kiedy doświadcza ono regulacji wspólnej, tzn. uczy się samoregulacji od opiekunów. W okresie szkolnym jesteś wychowawco jedną z ważniejszych osób, które kształtują u uczniów samoregulację.  

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 22 sierpnia 2020

Autor: dr Agnieszka Małkowska-Szkutnik

Pedagog, psycholog, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki; psychoterapeuta. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracuje z Centrum Edukacyjno-Terapeutycznym EduSmyk. Od 2004 r. należy do polskiego zespołu międzynarodowej sieci badawczej HBSC (Health Behaviour In School-Aged Children a WHO Collaborative Study), w grupie roboczej „School” i „Chronic Conditions”. Jej zainteresowania naukowe dotyczą wsparcia społecznego, jakości życia związanej ze zdrowiem, a w szczególności funkcjonowania w szkole uczniów z chorobami przewlekłymi. Jest autorką lub współautorką kilkudziesięciu publikacji naukowych

Tematyka

Sprawdź inne serwisy