Empatio, do dzieła! Warsztat psychoedukacyjny dla klas VI – VIII

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 17 stycznia 2023

Ostatni rok ujawnił ogromne potrzeby społeczne – wiele osób angażowało się w pomoc Ukraińcom uciekającym przed wojną, inflacja sprawiła, że coraz trudniej żyje się najuboższym. Dzień Pomocy Potrzebującym, który przypada 23 lutego to okazja do tego, by wprowadzić uczniów w możliwe obszary pomocy innym. Warto również pokazać, że działanie na rzecz potrzebujących nie musi być duże, długofalowe (to dla nastolatków może być trudne). Ogromny sens mają również drobne, codzienne gesty, angażowanie się w większe akcje organizowane przez organizacje pozarządowe i dbanie o lokalną społeczność.

Uczestnicy Uczniowie klas VI–VIII szkoły podstawowej
Cel ogólny rozwijanie postawy empatycznej wobec osób potrzebujących wsparcia i pomocy
Cele szczegółowe
  • poszerzenie wiedzy na temat obszarów pomocy innym
  • promocja wolontariatu wśród uczniów
  • rozwijanie umiejętności współpracy uczniów
  • budowanie poczucia własnej wartości i skuteczności
  • rozwijanie empatii i umiejętności dostrzegania potrzeb innych
  • budowanie poczucia bycia potrzebnym i ważnym w swoim środowisku
  • poprawa jakości relacji rówieśniczych
Potrzebne materiały
  • możliwość korzystania z Internetu,
  • tablica lub flipchart,
  • Karta Pracy nr 1. Po co światu wolontariat?
  • Karta pracy nr 2. Pomaganie potrzebującym
  • kartki w formacie A3,
  • przybory do rysowania i pisania,
  • klej,
  • nożyczki,
  • stare gazety
Czas trwania zajęć 2 x 45 minut
Liczba uczestników Zespół klasowy

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 17 stycznia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy