Letnie przygody. Scenariusz profilaktyki zachowań ryzykownych dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 15 czerwca 2022

Wakacje letnie to dla większości nastolatków czas doświadczania świata i siebie. Okres wolny od szkolnej struktury, konieczności wpasowania się w ramy systemu edukacji. Wolność i swobodne spędzanie czasu niosą jednak ze sobą wiele pokus. Letnie popołudnia sprzyjają podejmowaniu nowych, niekoniecznie sprawdzonych znajomości. Eksperymenty z różnego rodzaju używkami – papierosami, narkotykami i alkoholem nie należą do rzadkości. Jak chronić młodzież przed zgubnymi skutkami młodzieńczych wybryków? Nie da się rozłożyć nad nimi takiego parasola ochronnego, który sprawi, że nic złego ich nie spotka. Można jednak spróbować zbudować w nastolatku świadomość własnych potrzeb i konsekwencji różnego rodzaju decyzji. W ostatnich dniach roku szkolnego warto wykorzystać scenariusz profilaktyki zachowań ryzykownych dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

Uczestnicy Uczniowie szkół ponadpodstawowych
Cele ogólne Profilaktyka zachowań ryzykownych  
Cele szczegółowe
  • Trening zachowań asertywnych
  • Trening rozpoznawania własnych potrzeb
  • Poprawa świadomości na temat zachowań ryzykownych: używek (alkohol, narkotyki, papierosy), zachowań seksualnych, podejmowania niebezpiecznych znajomości
  • Wzrost bezpieczeństwa młodzieży w czasie wakacji letnich
Czas trwania 90 minut
Potrzebne materiały Załącznik nr 1. Dynamiczna karta pojęciowa Załącznik nr 2. Sytuacje i potrzeby flipchart lub tablica, długopisy, mazaki, pudełko, kartony
Liczba uczestników 20 – 30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 czerwca 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy