Autor: Natalia Perek
Dodano: 9 października 2023
Oczywistym faktem jest, że czas to pojęcie względne. Dorośli konfrontują się z tym faktem w pracy z nastolatkami, którzy czas postrzegają skrajnie różnie. Z jednej strony na wszystko im go wystarcza i obowiązki można odkładać w nieskończoność, z drugiej – wiecznie go brakuje. Zarządzanie czasem to zespół kompetencji, które trzeba się po prostu nabyć. To proces świadomego i efektywnego wykorzystywania czasu do osiągnięcia konkretnych celów. To umiejętność planowania, organizowania, priorytetyzowania i kontrolowania sposobów, w jaki spędza się czas. Dla młodych ludzi, zwłaszcza najmłodszych nastolatków, to bardzo trudne. W okresie dorastania pojawiają się nowe potrzeby i emocje, które utrudniają skupienie się na obowiązkach. Zadaniem scenariusza jest wsparcie młodych ludzi w umiejętności zarządzania własnym czasem.
Uczestnicy
|
uczniowie szkół podstawowych z klas VI-VIII
|
Cel ogólny
|
nauka zarządzania własnym czasem
|
Cele szczegółowe
|
- nauka metod zarządzania czasem (planowanie, określanie celów SMART,
- ustalanie priorytetów i hierarchii ważności spraw)
|
Potrzebne materiały
|
- załącznik nr 1. Kto da więcej?
- załącznik nr 2. Co mi dają pożeracze czasu?
- tablica/flipchart
|
Czas trwania
|
2x45minut
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy: 20–30 osób
|
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 9 października 2023
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.