Dlaczego nie mam czasu? Krótki trening zarządzania czasem dla uczniów z klas VI – VIII

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 9 października 2023

Oczywistym faktem jest, że czas to pojęcie względne. Dorośli konfrontują się z tym faktem w pracy z nastolatkami, którzy czas postrzegają skrajnie różnie. Z jednej strony na wszystko im go wystarcza i obowiązki można odkładać w nieskończoność, z drugiej – wiecznie go brakuje. Zarządzanie czasem to zespół kompetencji, które trzeba się po prostu nabyć. To proces świadomego i efektywnego wykorzystywania czasu do osiągnięcia konkretnych celów. To umiejętność planowania, organizowania, priorytetyzowania i kontrolowania sposobów, w jaki spędza się czas. Dla młodych ludzi, zwłaszcza najmłodszych nastolatków, to bardzo trudne. W okresie dorastania pojawiają się nowe potrzeby i emocje, które utrudniają skupienie się na obowiązkach. Zadaniem scenariusza jest wsparcie młodych ludzi w umiejętności zarządzania własnym czasem.

Uczestnicy uczniowie szkół podstawowych z klas VI-VIII
Cel ogólny nauka zarządzania własnym czasem
Cele szczegółowe
  • nauka metod zarządzania czasem (planowanie, określanie celów SMART,
  • ustalanie priorytetów i hierarchii ważności spraw)
Potrzebne materiały  
  • załącznik nr 1. Kto da więcej?
  • załącznik nr 2. Co mi dają pożeracze czasu?
  • tablica/flipchart
Czas trwania 2x45minut
Liczba uczestników zespół klasowy: 20–30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 94% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 9 października 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy