Celem warsztatu jest przekazanie wiedzy na temat sposobu funkcjonowania uczniów z różnymi problemami wzrokowymi. W trakcie szkolenia zostają poruszone tematy związane z adaptacją przestrzeni szkolnej i miejsca pracy ucznia, sposobu korzystania z pomocy optycznych i wykorzystania pomocy nieoptycznych.
Pozostało jeszcze 96 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Aleksandra Byczek
Absolwentka edukacji i rehabilitacji osób niewidomych i słabowidzących na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od kilku lat współpracuje z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych UW przy adaptacji podręczników szkolnych do potrzeb uczniów z dysfunkcją wzroku. Jest również sekretarzem w Fundacji CEDUNIS, działającej na rzecz uczniów z problemami wzrokowymi. Swoją wiedzę i umiejętności wykorzystywała w pracy z dziećmi jako nauczyciel świetlicy w szkole dla dzieci słabowidzących oraz współpracując z instytucjami przy dostosowaniu materiałów do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku.