Wiek wczesnoszkolny to czas intensywnego wchodzenia w relacje rówieśnicze, w którym potrzeba intensywnej relacji z rodzicem jest nadal bardzo silna. Pierwsza klasa to czas, kiedy dziecko odkrywa zarówno wiele przywilejów związanych ze szkolną samodzielnością, jak i zagrożeń związanych z separacją od rodzica. Lęk związany z nową grupą rówieśniczą, odmiennymi od przedszkolnych wymaganiami może utrudnić dziecku nawiązywanie relacji. Warto w tym czasie szczególnie wesprzeć uczniów – nowicjuszy, pomagając im nazywać własne emocje, rozumieć zachowania innych. Warsztat dla rodziców pierwszoklasistów może być pomocny w poradzeniu sobie z nową sytuacją – zarówno dla dorosłych, jak i pośrednio dla ich dzieci.
Pozostało jeszcze 97% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.