IPET może być bardzo obszernym dokumentem, w którym wpisane są wszystkie treści lub może składać się z głównego dokumentu i załączników. Zapis z załącznikami został zaproponowany w podanym przykładzie. Do programu dodano pełny opis wybranych załączników: dostosowanie programu, dostosowanie wymagań. Każdy z załączników odnoszący się do poszczególnych przedmiotów opracowywany jest przez specjalistów posiadających kwalifikacje do ich nauczania.
W taki sam sposób może być opisana działalność rewalidacyjna oraz prowadzona w ramach zajęć specjalistycznych oraz innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej np. dydaktyczno-wychowawczych. W zaproponowanym IPET został wpisany program zajęć rewalidacji, który możne stanowić także załącznik do programu.
Zaproponowany IPET jest raczej pewnym zestawieniem propozycji zapisów zamieszczonych w tym dokumencie niż programem ograniczonym do konkretnego ucznia. Taka struktura pozwoli na wykorzystanie wybranych zapisów podczas opracowywania tego dokumentu przez konkretny zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.