Ebook zawiera scenariusze zajęć w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach podstawowych wraz z załącznikami w postaci kart pracy dla uczniów. Propozycje zamieszczone w publikacji mogą zostać w całości wykorzystane podczas prowadzonych zajęć, ale mogą również stanowić inspirację realizowania wewnątrzszkolnego programu doradztwa zawodowego według własnej koncepcji.
Trwająca pandemia koronawirusa spowodowała, że wielu rodziców zdecydowało się na zapewnienie swoim dzieciom edukacji w warunkach domowych. Przepisy prawa oświatowego dają możliwość realizowania obowiązku szkolnego poza szkołą – niezależnie od przyczyny. Zanim do tego jednak dojdzie, muszą zostać spełnione określone prawem wymogi. Jak więc wygląda droga do tzw. nauczania domowego? Zapraszam do lektury materiału, w którym przedstawiamy m.in.: procedurę rozpoczęcia edukacji domowej, warunki, jakie muszą zostać spełnione, aby realizować obowiązek szkolny poza szkołą, zasady klasyfikowania uczniów oraz wydawania im świadectw szkolnych.
Wielu dyrektorów szkół oraz innych placówek oświatowych musi sprostać zadaniu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z regulacjami obowiązującymi od 1 stycznia 2021 roku. W tym zakresie wiele się zmieniło, warto więc poznać najważniejsze kryteria i nowości związane z nową ustawą o zamówieniach publicznych. W niniejszym opracowaniu przedstawiamy: wskazówki dla dyrektora związane z nowymi przepisami, przykładowy wzór regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 130.000 zł wraz z komentarzem, najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące nowych regulacji
Zdecydowana większość uczniów realizuje kształcenie w klasycznej formie zajęć wspólnych z oddziałem klasowym, do którego został przyjęty w szkole. Istnieją jednak inne formy nauki w naszym kraju – zwiększające skuteczność w sytuacji, w której znajduje się uczeń. Niektóre z tych form zostały wprowadzone do systemu edukacji z myślą o uczniach szczególnie i wybitnie uzdolnionych, a inne w celu umożliwienia nauki uczniom, których stan zdrowia uniemożliwia udział w zajęciach szkolnych na terenie szkoły. W tej publikacji w sposób wyczerpujący omówiono: nauczanie indywidualne indywidualny tok nauki indywidualny program nauki edukację domową
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) rozpoznawany jest pomiędzy 6. a 9. rokiem życia, jednak jedynie 20% dzieci dotkniętych tym zaburzeniem trafia pod opiekę specjalistów. ADHD jest jednym z najczęstszych zaburzeń u dzieci w wieku szkolnym. Jego rozpowszechnienie oceniane jest na 5–7% populacji. W praktyce oznacza to, że ucznia bądź uczennicę z taką diagnozą można spotkać w każdej klasie. W publikacji zamieszczono listę objawów, których występowanie może wskazywać na ADHD. Omówiono także przyczyny problemów wychowawczych i skuteczne modele leczenia.
Ebook zawiera zestawienie najczęściej zadawanych pytań dotyczących funkcjonowania placówki oświatowej w czasie ograniczenia jej funkcjonowania. Eksperci udzielili odpowiedzi zarówno na pytania dotyczące organizacji nauczania, jak i spraw kadrowych.
Ebook zawiera wyjaśnienia dotyczące zasad sprawowania nadzoru dyrektora w czasie, kiedy zadania placówki oświatowej są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Wyjaśniamy, o czym pamiętać, aby mimo pracy poza siedzibą placówki, nadzór pedagogiczny był sprawowany rzetelnie i skutecznie.
Pobierz ebooki na temat organizacji pracy szkoły w czasie pandemii w kontekście spraw kadrowych. W publikacji „Placówka oświatowa w czasie pandemii koronawirusa. Zagadnienia kadrowe” odpowiadamy na następujące pytania: Kto gdzie powinien pracować? Jak zorganizować pracę zdalną? Jak zorganizować niezbędny kontakt? Jak powinien pracować: pedagog, psycholog, bibliotekarz, pracownik świetlicy, nauczyciel wspomagający, specjaliści Jak naliczać wynagrodzenia? Jakie wynagrodzenie za gotowość? Jak zorganizować bieżące sprawy kadrowe?
Zapraszamy do zapoznania się z ebookiem na temat funkcjonowania szkoły w czasie pandemii koronawirusa. Publikacja stanowi źródło informacji na temat praktycznych aspektów zdalnego nauczania. Ekspertka wyjaśnia m.in.: jak zorganizować miejsce efektywnej nauki, jak bezpiecznie korzystać z internetu oraz jak pomoc uczniowi w zmotywowaniu się do systematycznej nauki.
Publikacja „Placówki oświatowae w czasie pandemii koronawirusa. Zbiór gotowych dokumentów dla dyrektora” obejmuje m.in. następujące zagadnienia: zakres zadań nauczycieli i dyrektora w nauczaniu zdalnym, WSO dostosowane do nauczania zdalnego, zarządzenie dyrektora o kształceniu na odległość. Ekspert opracował gotowe wzory do wykorzystania.