Miniscenariusze do pracy zdalnej to seria materiałów i narzędzi przeznaczonych do kształcenia na odległość dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zadania przeznaczone są do wykonania samodzielnie lub z pomocą rodziców albo starszego rodzeństwa. Wykonane prace można gromadzić w teczce, fotografować lub skanować w celu przekazania nauczycielowi.
Smartfony, tablety, telewizory – to mieszkańcy prawie wszystkich domów. Wielu rodzinom towarzyszą nieustannie, budzą, pomagają w myciu zębów, przypominają o ważnych wydarzeniach, stanowią tło codziennych czynności. Wydaje się, że rzeczywistość bez wysokich technologii nie istnieje, że świat analogowy zniknął wraz z pojawieniem się smartfonów i cyfryzacją kontaktów. Publikacja pomaga zrozumieć, na czym polega negatywny wpływ technologii na rozwój dziecka, by ogólne hasła zostały poparte wiedzą na temat skutków nadużywania wysokich technologii i wczesnej ekspozycji na media.
Ebook zawiera wyjaśnienia dotyczące nadzoru pedagogicznego w czasie pandemii koronawirusa. Ekspertka odpowiada na najczęściej zadawane pytania w zakresie realizacji planu nadzoru pedagogicznego, technik i metod w kształceniu na odległość czy monitorowania postępów uczniów.
Ebook zawiera scenariusze zajęć w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach podstawowych wraz z załącznikami w postaci kart pracy dla uczniów. Propozycje zamieszczone w publikacji mogą zostać w całości wykorzystane podczas prowadzonych zajęć, ale mogą również stanowić inspirację realizowania wewnątrzszkolnego programu doradztwa zawodowego według własnej koncepcji.
Trwająca pandemia koronawirusa spowodowała, że wielu rodziców zdecydowało się na zapewnienie swoim dzieciom edukacji w warunkach domowych. Przepisy prawa oświatowego dają możliwość realizowania obowiązku szkolnego poza szkołą – niezależnie od przyczyny. Zanim do tego jednak dojdzie, muszą zostać spełnione określone prawem wymogi. Jak więc wygląda droga do tzw. nauczania domowego? Zapraszam do lektury materiału, w którym przedstawiamy m.in.: procedurę rozpoczęcia edukacji domowej, warunki, jakie muszą zostać spełnione, aby realizować obowiązek szkolny poza szkołą, zasady klasyfikowania uczniów oraz wydawania im świadectw szkolnych.
Wielu dyrektorów szkół oraz innych placówek oświatowych musi sprostać zadaniu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z regulacjami obowiązującymi od 1 stycznia 2021 roku. W tym zakresie wiele się zmieniło, warto więc poznać najważniejsze kryteria i nowości związane z nową ustawą o zamówieniach publicznych. W niniejszym opracowaniu przedstawiamy: wskazówki dla dyrektora związane z nowymi przepisami, przykładowy wzór regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 130.000 zł wraz z komentarzem, najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące nowych regulacji
Zdecydowana większość uczniów realizuje kształcenie w klasycznej formie zajęć wspólnych z oddziałem klasowym, do którego został przyjęty w szkole. Istnieją jednak inne formy nauki w naszym kraju – zwiększające skuteczność w sytuacji, w której znajduje się uczeń. Niektóre z tych form zostały wprowadzone do systemu edukacji z myślą o uczniach szczególnie i wybitnie uzdolnionych, a inne w celu umożliwienia nauki uczniom, których stan zdrowia uniemożliwia udział w zajęciach szkolnych na terenie szkoły. W tej publikacji w sposób wyczerpujący omówiono: nauczanie indywidualne indywidualny tok nauki indywidualny program nauki edukację domową
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) rozpoznawany jest pomiędzy 6. a 9. rokiem życia, jednak jedynie 20% dzieci dotkniętych tym zaburzeniem trafia pod opiekę specjalistów. ADHD jest jednym z najczęstszych zaburzeń u dzieci w wieku szkolnym. Jego rozpowszechnienie oceniane jest na 5–7% populacji. W praktyce oznacza to, że ucznia bądź uczennicę z taką diagnozą można spotkać w każdej klasie. W publikacji zamieszczono listę objawów, których występowanie może wskazywać na ADHD. Omówiono także przyczyny problemów wychowawczych i skuteczne modele leczenia.
Ebook zawiera zestawienie najczęściej zadawanych pytań dotyczących funkcjonowania placówki oświatowej w czasie ograniczenia jej funkcjonowania. Eksperci udzielili odpowiedzi zarówno na pytania dotyczące organizacji nauczania, jak i spraw kadrowych.
Ebook zawiera wyjaśnienia dotyczące zasad sprawowania nadzoru dyrektora w czasie, kiedy zadania placówki oświatowej są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Wyjaśniamy, o czym pamiętać, aby mimo pracy poza siedzibą placówki, nadzór pedagogiczny był sprawowany rzetelnie i skutecznie.