Od 25 maja w szkoły rozpoczną swoją działalność na nowych zasadach – dzieci w małych grupach będą mogły korzystać z zajęć opiekuńczo-wychowawczych z elementami dydaktyki. Czeka je jednak ogrom zmian, których na pewno się nie spodziewają, jak np. dalsze oddzielenie od części kolegów, którzy zostaną w domach z woli rodzica lub zwyczajnie zostaną przydzieleni do innej grupy. Innymi niespodziankami mogą być zmiany w organizacji życia klasy – unikanie bezpośredniego kontaktu wśród dzieci, zabaw które wymagają zbliżania się, restrykcyjne dbanie o higienę. Scenariusz ma na celu ułatwienie grupie przejście przez adaptację do nowych realiów poprzez wzmocnienie umiejętności interpersonalnych i zintegrowanie grupy.
Scenariusz warsztatu dla uczniów. Zawiera pomysły na organizację dowolnego wydarzenia szkolnego, które uczniowie samodzielnie planują i organizują.
Materiały do wykorzystania podczas lekcji wychowawczych w klasach 0–III szkoły podstawowej oraz akcji szkolnej dla młodszych dzieci. Proponowane warsztaty zaplanowano na 2 lub 3 godziny lekcyjne, warto jednak kontynuować ten temat lub co jakiś czas do niego powracać, aby utrwalić nowe umiejętności i postawy.
Zajęcia mają na celu zwrócenie uwagi uczniów na to, jak jezyk kształtuje rzeczywistość. Dowiedzą się, jak język może dyskryminować mniejszości i w jaki sposób przeciwdziałać wykluczeniu wynikającym z niewłaściwego doboru słów.
Celem zajęć jest przekazanie informacji dotyczących zależności między stereotypami, uprzedzeniami a dyskryminacją oraz uświadomienie uczniom szkodliwości stereotypów i tego, że mogą prowadzić do dyskryminacji.
Celem zajęć jest doprecyzowanie pojęcia „dyskryminacji”: określenie w dokładny i jednoznaczny sposób, czym jest, a czym nie jest dyskryminacja. Uczniowie podejmą próbę samodzielnego stworzenia definicji pojęcia dyskryminacji, a następnie zastanowią się, kto w ich otoczeniu może doświadczać jej na co dzień.