Warsztaty "Moja i Twoja przestrzeń" mają na celu rozwinięcie umiejętności szanowania osobistej przestrzeni innych oraz efektywne reagowanie na naruszenie własnej przestrzeni osobistej. Uczestnicy opuszczają warsztat lepiej przygotowani do radzenia sobie w złożonych interakcjach społecznych, będą zdolni do ochrony swojej przestrzeni i szanowania granic innych, co wpłynie na umiejętność budowania harmonijnych relacji zarówno w szkole, jak i poza nią.
Regularne zapisywanie swoich uczuć i przemyśleń pozwala młodym ludziom lepiej zrozumieć własne emocje, identyfikować przyczyny ich powstawania oraz szukać skutecznych sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Scenariusz został skonstruowany tak, aby uczniowie mieli okazję dowiedzieć się czym jest i jak prowadzić dziennik uczuć oraz dostrzec korzyści płynące z tego procesu.
Dobry poziom komunikacji to grunt, na którym młodzież może budować wartościowe relacje, współpracować i rozwijać się społecznie. To również narzędzie, które można wykorzystać do zdobywania wiedzy i kompetencji. W okresie dorastania naturalne są dynamiczne zmiany zachodzące w relacjach rówieśniczych. Pojawiają się intensywne napięcia i konflikty, których źródłem są charakterystyczne dla dojrzewania zmiany. Młodzi ludzie odkrywają swoją tożsamość, wchodzą w relacje romantyczne, rywalizują, buntują się, dostrzegają dotąd nieznane potrzeby. Celem scenariusza jest wsparcie ich w rozwoju kompetencji komunikacyjnych, a przede wszystkim w nauce rozwiązywania konfliktów.
Scenariusz zajęć mających na celu przeciwdziałanie zjawisku wykluczenia ze względu na wygląd. W czasie zajęć dzieci dowiedzą się czym jest wygląd zewnętrzny oraz gust, a także jak wygląd człowieka zmienia się wraz z upływem czasu. Zajęcia dedykowane dzieciom w wieku 5-6 lat.
Scenariusz zajęć przeznaczony dla dzieci w wieku 5-6 lat. Zajęcia mają na celu rozbudzać w dzieciach postawę akceptację dla różnic w wyglądzie oraz rozwijać umiejętność współpracy.
Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III. Już najmłodsi uczniowie funkcjonują wśród stereotypów – dostrzegają czyjś wygląd, pochodzenie, status ekonomiczny i dokonują oceny na jego podstawie. Nieświadomie przejmują od dorosłych schematy zachowań, które powodują, że w ich grupach rówieśniczych pojawiają się niebezpieczne mechanizmy wykluczenia. Praca nad rozumieniem stereotypów, rozpoznawaniem ich jest bardzo ważna już na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Warsztat ma na celu zwiększenie wrażliwości dzieci na ryzyko wykluczenia, rozwój ich umiejętności komunikacyjnych.
Scenariusz zajęć z zakresu doradztwa zawodowego przeznaczony dla uczniów klas VIII. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się czym jest savoir-vivre oraz poznają zasady dobrego zachowania w miejscu pracy.
Scenariusz zajęć z zakresu doradztwa zawodowego przeznaczony dla uczniów VIII klasy szkoły podstawowej. Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do wyszukiwania i analizowania informacji na temat zawodów oraz charakteryzowania wybranych zawodów, uwzględniając kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz możliwości ich uzyskiwania.