Na światowy Dzień Pluszowego Misia proponuję prostą i wyrazistą historię dla przedszkolaków opowiedzianą przez samotnego misia, który nie chce być sam, szuka bliskiej osoby i znajduje ją w świecie dzieci. Bo nie tylko z racji wzrostu blisko dzieciom do wielu spraw, blisko do ziemi, więc dosłownie łatwo odnaleźć im to, co zgubione, postawione przez innych, blisko do prawdy, bo jest prostsza niż kłamstwa, blisko do wrażliwości, bo jest pierwotna i niewyuczona.
Uczestnicy
|
Przedszkolacy. Scenariusz po modyfikacjach nadaje się do przeprowadzenia w każdej grupie. W najmłodszych grupach należy książkę opowiedzieć, a w starszych przeplatać czytanie – opowiadaniem. Można też zrobić tak, by opowiedzieć – przeczytać fragmenty książki na zajęciach, a potem całość przeczytać w porze relaksu, czy poobiedniej sjesty.
|
Cele ogólne
|
Kształtowanie postaw prospołecznych, troszczenia się o innych, zainteresowania drugim
|
Cele szczegółowe
|
Dziecko:
- Słucha fragmentu książki Danuty Parlak „O Misiu, który szukał przyjaciela” wyd. Kinderkulka
- Porównuje misie, wyszukuje różnice i podobieństwa w wyglądzie, wielkości, minie.
- Odpowiada na pytanie, kim jest przyjaciel?
- Przygotowuje dla swego misia zabawkę – składankę z origami, np. samolot, koszyczek.
|
Czas trwania
|
45 minut
|
Potrzebne materiały
|
- Książka Danuty Parlak „O Misiu, który szukał przyjaciela”
- Miś przyniesiony z domu przez każde dziecko
- Karta pracy: ramka na portrety dziecka z misiem, a pod ramką podpis: Jestem najlepszym przyjacielem dla swojego Misia (patrz: załącznik).
- Papier do składania origami
|
Liczba uczestników
|
Grupa przedszkolna
|
Pozostało jeszcze 68% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 24 listopada 2022
Autor: Małgorzata Swędrowska
Od 19 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, trener PSPiA KLANZA, twórca koncepcji czytania wrażeniowego, animator warsztatów literackich i spotkań z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.