Karta na zajęcia z uczniami w wieku 9–13 lat. Porozmawiaj z uczniami na temat różnych emocji i uczuć. Możecie wspólnie spróbować stworzyć katalog emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych.
Każdy uczeń otrzymuje Dziennik uczuć i emocji i wypełnia go. Zaproponuj uczniom obserwację uczuć i emocji towarzyszących im w różnych porach dnia. Po tygodniu obserwacji zachęć uczniów do rozmowy na ten temat. Przeanalizujcie wspólnie, jakie emocje i uczucia przeważały w określonych porach dnia, dniach tygodnia i całym tygodniu. Z czego to mogło wynikać? Jeśli w określonych porach dnia czy tygodnia dominują uczucia przyjemne czy nieprzyjemne – przeanalizujcie to wspólnie (szczególnie jeśli dotyczą one większości grupy). Przemawiające o tym także jak radzić sobie z nieprzyjemnymi emocjami w czasie kiedy uczniowie są poza szkołą.