Jak sprawić, by kontakty wychowawcy klasy z rodzicami uczniów były pozytywne? Jak krok po kroku tworzyć podstawy dobrej współpracy? Skorzystaj ze scenariusza warsztatów dla nauczycieli i pomóż im przygotować się do spotkania z rodzicami.
Wiek wczesnoszkolny to czas intensywnego wchodzenia w relacje rówieśnicze, w którym potrzeba intensywnej relacji z rodzicem jest nadal bardzo silna. Pierwsza klasa to czas, kiedy dziecko odkrywa zarówno wiele przywilejów związanych ze szkolną samodzielnością, jak i zagrożeń związanych z separacją od rodzica. Lęk związany z nową grupą rówieśniczą, odmiennymi od przedszkolnych wymaganiami może utrudnić dziecku nawiązywanie relacji. Warto w tym czasie szczególnie wesprzeć uczniów – nowicjuszy, pomagając im nazywać własne emocje, rozumieć zachowania innych. Warsztat dla rodziców pierwszoklasistów może być pomocny w poradzeniu sobie z nową sytuacją – zarówno dla dorosłych, jak i pośrednio dla ich dzieci.
Upowszechnianiu wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych możemy poświęcić jedno lub kilka spotkań z rodzicami, w zależności od tego jakie niepełnosprawności lub zaburzenia dotyczą uczniów w danej społeczności szkolnej.
Zajęcia mają na celu ułatwienie rodzicom zrozumienia rzeczywistości, w której żyją współcześni nastolatkowie należący do tzw. generacji Z oraz uświadomić sobie, jaką rolę odgrywają w procesie dorastania.Warsztaty dla rodziców nastolatków ułatwią ułatwią zrozumienie potrzeb młodego człowieka.
Poznaj pomysł na przebieg spotkania roboczego z rodzicami uczniów dotyczącego wybranego zagadnienia lub problemu zakończone zawarciem umowy. Scenariusz wskazuje, jak korzystać z najlepszego narzędzia służącego rozwiązywania problemów – umowy. Pamiętajmy, że takie narzędzie ma uniwersalny charakter i wspiera współpracę w przypadku wystąpienia problemu.
Scenariusz przeznaczony jest dla nauczycieli – wychowawców zaczynających pracę ze swoimi uczniami, na każdym etapie edukacji. Jego celem jest wspomożenie nauczyciela w nawiązaniu pozytywnych relacji z rodzicami, jak również ustalenie wspólnych celów na cały okres współpracy.
Proponowany warsztat ma na celu wesprzeć umiejętności komunikacyjne rodziców wczesnych nastolatków – klas VII i VIII oraz wyposażyć ich w narzędzia, które pozwolą uniknąć nadmiernego nacisku i zbudować pozytywny kontakt.