W codziennej pracy łatwo jest przypisać uczniowi etykietę „trudnego” – szczególnie, gdy jego zachowanie bywa prowokujące lub niespójne z oczekiwaniami dorosłych. Tymczasem za takim zachowaniem często stoją niewidoczne dla nauczyciela trudności – emocjonalne, rodzinne, rozwojowe. Celem szkolenia jest wsparcie nauczycieli w zmianie perspektywy: z oceniania na rozumienie. Uczestnicy będą pracować na autentycznych przykładach, ucząc się jak interpretować trudne zachowania jako komunikat o potrzebach, nie jako celową złośliwość. Poprzez analizę przypadków i pracę z językiem wychowawczym szkolenie rozwija empatię, refleksyjność i skuteczność reakcji wychowawczej.
Grupa docelowa | Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Cele szkolenia |
wiedza
|
Potrzebne materiały |
|
Liczba uczestników: | maksymalnie 20 osób |
Czas trwania | 90 minut |