Różnorodność w edukacji to zasób i wyzwanie. Jak sobie z nią radzić? Czego potrzebuje szkoła, aby jakość jej pracy była wysoka i służyła wszystkim uczniom, także tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach edukacji włączającej. Przedstawiamy sprzyjające działania na rzecz edukacji włączającej, a także wynikające z niej korzyści dla społeczności szkolnej, a przede wszystkim dla uczniów.
Nowe wyniki badań naukowych przedstawiają coraz szerszą wiedzę na temat przebiegu procesu uczenia się oraz tego, co mu sprzyja, a co go utrudnia. Nierzadko wiedza ta jest sprzeczna z popularnymi przekonaniami czy intuicją, a czasem nawet z praktyką szkolną. Warto jednak przyjrzeć się tym informacjom i wykorzystywać je w swojej pracy, a także przekazywać uczniom. Jak więc rozwijać umiejętności uczenia się – przedstawiamy 6 głównych zasad.
Każda ilość alkoholu wypita przez kobietę w czasie ciąży to ryzyko wystąpienia zaburzeń w rozwoju dziecka. Narażone na działanie alkoholu w okresie płodowym dziecko może uniknąć FAS, ale i tak istnieje niebezpieczeństwo wystąpienia innych zaburzeń. Sprawdź, jak rozpoznać dzieci z tym zaburzeniem, a także zastosuj w pracy 8 sprawdzonych metod.
Powszechnie wiadomo, że z powodu sytuacji epidemiologicznej, wywołanej przez koronawirusa, wakacje w bieżącym roku nie będą wyglądały tak jak w poprzednich latach. Niestety wiele planów wakacyjnych będzie musiało ulec zmianie. Dotyczy to również zaplanowanych wyjazdów z udziałem dzieci. Jak rozmawiać z dzieckiem o wakacjach w czasie pandemii? Co zaproponować w zamian, by było atrakcyjnie i bezpiecznie?
Rozmowa jest podstawą współpracy i budowania relacji. Dużo można przeczytać o dobrej komunikacji, sposobach przekazywania informacji, przekazie werbalnym i niewerbalnym. Nie można również zapomnieć, że ważnym elementem wpływającym na porozumienie, niedotyczącym bezpośrednio przekazu informacji, jest miejsce, w którym się odbywa spotkanie. W artykule znajdą Państwo przepis na tworzenie przestrzeni do dobrej rozmowy.
W niektórych sytuacjach nauczyciel zaniepokojony zachowaniem ucznia decyduje się na złożenie wizyty w jego domu. Wokół tego tematu zawsze pojawia się wiele kontrowersji – czy to zgodne z prawem? Czy można wejść do domu, kiedy niepełnoletni uczeń przebywa w nim sam? Co zrobić, gdy dorośli domownicy nie wyrażają zgody na wejście nauczyciela?