
Z końcem listopada br. zaczęły obowiązywać nowe przepisy BHP dla szkół i placówek. Jedną z wprowadzonych nowości jest obowiązek równomiernego obciążenia uczniów zajęciami w poszczególnych dniach. Sprawdzamy, na czym polega zmiana w przepisach.

Wyjściem grupowym (a nie wycieczką) będzie wyjście związane bezpośrednio z realizacją zajęć edukacyjnych, w szczególności, jeśli wymaga tego program nauczania danego. Celem takiego wyjścia jest realizacja podstawy programowej. Sprawdzamy szczegóły!

Już od 1 stycznia 2019 r. w placówkach niepublicznych będzie można nawiązać współpracę z nauczycielami realizującymi nie więcej niż 4 godziny dydaktyczne tygodniowo na innej podstawie niż umowa o pracę. Przedstawiamy szczegóły zmian w przepisach!

Nie będzie określonych szczegółowych wskaźników oceny pracy nauczycieli, a ocena będzie wystawiana na podstawie stopnia realizacji poszczególnych kryteriów określonych w rozporządzeniu. Zmiany te mają wejść w życie już od 1 stycznia 2019 r.

Już niedługo wejdzie w życie ustawa o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw. Przewiduje ona m.in. wiele zmian dotyczących kształcenia w zawodach, w tym np. wprowadzenie stażu uczniowskiego czy zmiany w egzaminie zawodowym. Sprawdzamy, co się zmieni!

Stowarzyszenie Instytut Nowych Technologii w Łodzi i Grupa Wydawnicza Oświata zapraszają uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w III edycji ogólnopolskiej „Olimpiady wiedzy o biznesie i innowacjach”. Już dziś zgłoś swoich uczniów do udziału w III Edycji Olimpiady Wiedzy o Biznesie i Innowacjach! Przeczytaj więcej o olimpiadzie>>

Większa liczba nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, więcej etatów oraz wzrost liczby przedszkoli i przedszkolaków – tak wynika z danych z SIO zebranych na rok szkolny 2018/2019. Sprawdzamy szczegóły!

To już kolejny raz, kiedy Rzecznik Praw Dziecka zgłasza do Minister Edukacji Narodowej przeciążenie uczniów pracami domowymi. Tym razem chodzi również o analizę podstawy programowej i odpowiedź na pytanie, czy resort dokonał wyliczenia czasu niezbędnego do przekazania uczniom wiedzy w odniesieniu do poszczególnych wymagań zawartych w podstawie programowej.