Nauczyciele, którzy 1 września br. byli w trakcie realizacji stażu na wyższy stopień awansu zawodowego, realizują go do końca na dotychczasowych zasadach. Przedstawiamy, jak dalej wygląda procedura ich awansu zawodowego!
Dyrektor szkoły zatwierdza program realizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Sprawdzamy, jaką formę powinny mieć zmiany w statucie i opinia do programu!
Wszystkie osoby zajmujące stanowisko nauczycielskie w przedszkolach publicznych i niepublicznych od 1 września 2018 r. powinny być zatrudnione na podstawie umowy o pracę. W przypadku zajęć dodatkowych oraz zajęć prowadzonych przez osoby, które nie zajmują stanowisk nauczycielskich, możliwe jest odstąpienie od nawiązania stosunku pracy, o ile osoba je prowadząca nie jest nauczycielem a nawiązany stosunek nie wypełnia wszelkich cech stosunku pracy.
Ukazał się projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Sprawdzamy, co wprowadza.
Ukazał się projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli. Sprawdź, co proponuje Ministerstwo Edukacji Narodowej. Przeczytaj aktualny artykuł: Ocena pracy nauczyciela po reformie – kryteria oceny pracy w nowym rozporządzeniu
Jakie przybory warto dokupić do przedszkola przed 1 września? Oto kilka pomysłów na uzupełnienie wyposażenia przedszkola, które będą nieocenioną pomocą w prowadzeniu zajęć, rozwijaniu umiejętności dzieci i współpracy z rodzicami.
Myśląc o szkole, często zapominamy o tym, że jej integralną i – wbrew niektórym przekonaniom – bardzo istotną częścią jest świetlica. Jej podstawowym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa uczniom, którzy czekają na lekcje lub na odebranie przez rodziców. Powinna jednak nie tylko pełnić funkcję poczekalni, ale dobrze organizować spędzany w niej czas. Często jest to kilka godzin, które można efektywnie wykorzystać, inspirując uczniów nie tylko do nauki, ale także do rozwijania zainteresowań oraz zawierania przyjaźni i integrowania się z kolegami z innych klas.