Podejmowanie rozmowy, która ma na celu przekazanie nieprzyjemnych i przykrych w odbiorze treści sprawia trudność każdemu nauczycielowi. Dowiedz się, jak przekazać rodzicom ucznia informacje o jego problemach, aby rozmowa stanowiła punkt wyjścia w drodze do próby ich rozwiązania.
Temat zajęć z religii oraz umieszczania symboli religijnych w placówkach oświatowych budzi wiele kontrowersji i skrajnych emocji. Adresatem żądań czy skarg rodziców często staje się wychowawca klasy, który w takich sprawach powinien pozostawać bezstronny i odsyłać rodziców do dyrektora szkoły. Jednocześnie jednak Warto posiadać wiedzę, która pozwoli bronić się przed zarzutami rodziców, a niekiedy również pełnoletnich uczniów.
Temat zajęć z religii oraz umieszczania symboli religijnych w placówkach oświatowych budzi wiele kontrowersji i skrajnych emocji. Adresatem żądań czy skarg rodziców często staje się wychowawca klasy, który w takich sprawach powinien pozostawać bezstronny i odsyłać rodziców do dyrektora szkoły. Jednocześnie jednak Warto posiadać wiedzę, która pozwoli bronić się przed zarzutami rodziców, a niekiedy również pełnoletnich uczniów.
Artykuł zawiera kilka ważnych porad dotyczących sposobu przygotowywania informacji dla rodziców o złym zachowaniu ucznia, według modelu W-DUO. Czego oczekujemy pisząc do rodziców informację o złym zachowaniu? Zastanów się, jaką reakcję chciałbyś uzyskać?
Problemy wychowawcze, trudności ucznia z przyswojeniem wiedzy czy zdobyciem umiejętności, to codzienność w naszych szkołach. Zazwyczaj dobry nauczyciel potrafi sobie z tymi zadaniami poradzić. Umiemy rozpoznawać i podejmować adekwatne działania wspierające wobec ucznia z trudnościami. Co jednak zrobić, gdy szkoła wyczerpie już wszystkie możliwości pomocy – dowiesz się z artykułu.
Statystycznie w każdej klasie może znaleźć się jeden lub kilku uczniów, którym trudniej dostosowywać się i podążać za wymaganiami szkolnymi. Mogą reagować w sposób odbiegający od przyjętych norm i oczekiwań społecznych i potrzebują szczególnego wsparcia, by tym oczekiwaniom sprostać. A artykułu dowiesz się, w jaki sposób o specjalnych potrzebach edukacyjnych dziecka rozmawiać z rodzicami oraz nim samym.
Zebrania z rodzicami raczej nie mają dobrej opinii. Często uważane są za marnotrawstwo czasu ponieważ nie przekładają się na jakiekolwiek zdecydowane działania. Zebrania zazwyczaj są za długie, nudne i nie rozwiązują problemów. Większość rodziców tylko potakuje, nie odzywa się, część „wrzuca bombę” atakując działania szkoły czy poszczególnych nauczycieli. Czasem zdarza się, że na zebrania przychodzi zaledwie kilkoro rodziców, innym razem obecność jest prawie stuprocentowa, bez względu na etap edukacyjny. Z czego wynikają takie różnice? Może być to spowodowane przygotowaniem spotkania, prowadzenia go, a nawet tym, co dzieje się po nim. Warto zatem zastanowić się – jak się przygotować i jak przeprowadzić zebranie, aby rodzice chcieli w nim uczestniczyć?
Konflikty to nieodłączna część życia. Są naturalną pochodną interakcji z ludźmi i nie da się ich zupełnie uniknąć. Jednak niektórym można zapobiec. Dlatego warto uczyć się strategii prewencji konfliktów. Kiedy już się pojawią, można i należy podejmować działania zmierzające do ograniczenia ich skali i wypracowania rozwiązania możliwego do przyjęcia przez każdą ze stron. Wyposażanie dzieci w strategie rozwiązywania konfliktów pomoże im w lepszym funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej, a także w relacjach z dorosłymi. Zaproponuj rodzicom uczniów rozmowę o rozwiązywaniu konfliktów.
W budowaniu relacji z rodzicami służących współdziałaniu i współpracy niezwykle ważne jest przekazywanie informacji o zachowaniu dziecka. Artykuł pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób, krótkie notatki o dobrym zachowaniu, budują relacje z rodzicami i zmieniają zachowanie uczniów na lepsze.
Ważnym elementem pracy w szkole, z wyjątkiem szkół dla dorosłych, jest współpraca z rodzicami. Wie o tym każdy nauczyciel i zdarza się, że jest to jedno z mniej lubianych zadań. Czasem możemy czuć się atakowani przez rodziców lub rozczarowuje nas brak współpracy. Co możemy zrobić, aby było inaczej? W artykule znajdziesz wskazówki dotyczące komunikacji z rodzicami budowanej na otwartości w relacjach.