Pytanie: Czy w związku z nowymi przepisami dotyczącymi finansowania kształcenia specjalnego – które zależy teraz od liczby godzin wsparcia wykazanych w SIO – można w ramach tygodniowej liczby godzin indywidualnych lub w małych grupach (do 5 osób) realizować również zajęcia przedmiotowe (np. matematyka, język polski, angielski) wyłącznie dla uczniów z kształceniem specjalnym, jeśli są one ujęte w IPET-ach?
Pytanie: Czy dyrektor może zobowiązać nauczyciela do przygotowania planu dyżurów międzylekcyjnych, skoro czynność ta może wykraczać poza obowiązki określone w art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela?
Pytanie: Czy uczeń realizujący nauczanie domowe w szkole ponadpodstawowej może mieć wydłużony okres nauki? Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zespół Aspergera.
Pytanie: Czy logopeda może zabierać uczniów na zajęcia logopedyczne w czasie, w którym odbywają się normalne lekcje? W szkole zdarza się, że logopeda zabiera dzieci na zajęcia, co wiąże się z koniecznością późniejszego uzupełnienia przez nich treści omawianych w klasie.
Pytanie: Czy możliwe jest rozpoznanie u ucznia jednocześnie dysleksji, dysortografii, dysgrafii oraz dyskalkulii? A jeśli nie stwierdzono trudności w czytaniu – czy można rozpoznać tylko dysortografię, dysgrafię i dyskalkulię, bez dysleksji?
Pytanie: W czasie lekcji uczeń zachował się niewłaściwie wobec nauczyciela współorganizującego. Czy dyrektor szkoły powinien poinformować o tej sytuacji rodziców innych uczniów? Czy ma prawo do informowania osób postronnych o zachowaniu ucznia w czasie lekcji?