Dziecko trzyletnie zazwyczaj jest gotowe do podjęcia kolejnego wyzwania w swoim życiu, jakim jest rozpoczęcie przygody z przedszkolem. Przeważnie ma większe szanse na adaptację, gdy jest dziewczynką, dysponuje bogatym zasobem słów oraz posiada wysoki poziom rozwoju psychoruchowego, który pozwala na szybszą orientację w nowym otoczeniu.
Celem zajęć wakacyjnych powinno być nie tylko zapewnienie dzieciom opieki, lecz także dalsze wspieranie ich rozwoju, wzmacnianie nabytych już umiejętności i kompetencji. Praca metodą projektu pozwoli na prowadzenie kreatywnych zajęć dla dzieci w okresie dużej rotacji i zróżnicowania wiekowego dzieci w grupach.
Badania pokazują, że coraz mniej dzieci i młodzieży poświęca czas na rozwój swoich zainteresowań. Co gorsza – wielu z nich nie jest w stanie określić, co ich tak naprawdę interesuje. Na czym polega skuteczne wspomaganie procesu identyfikowania, a potem rozwijania pasji? Co zrobić, aby młodym ludziom wciąż się chciało chcieć?
Jak rozwijać kreatywność, aby nie stała się jedynie formą realizacji zajęć, ale trwałą postawą życiową przejawiającą się zarówno w szkole, jak i poza nią? Jak uczynić szkołę nie tylko placówką pracującą metodami kreatywnymi, lecz także prawdziwym laboratorium kreatywności?
Wstyd ma dwa trzy oblicza: wstyd przed innymi i wstyd przed samym sobą. Jego odczuwanie nasila się w okresie dojrzewania. Jak i dlaczego tak się dzieje? Tutaj znajdziesz odpowiedź na to pytanie, a także wskazówki, jak zachowywać się wobec przejawów wstydu nastolatków.