Jak rozwijać kreatywność, aby nie stała się jedynie formą realizacji zajęć, ale trwałą postawą życiową przejawiającą się zarówno w szkole, jak i poza nią? Jak uczynić szkołę nie tylko placówką pracującą metodami kreatywnymi, lecz także prawdziwym laboratorium kreatywności?
Wstyd ma dwa trzy oblicza: wstyd przed innymi i wstyd przed samym sobą. Jego odczuwanie nasila się w okresie dojrzewania. Jak i dlaczego tak się dzieje? Tutaj znajdziesz odpowiedź na to pytanie, a także wskazówki, jak zachowywać się wobec przejawów wstydu nastolatków.
Nowelizacja ustawy Prawo oświatowe nie ogranicza się do przepisów dotyczących nadzoru pedagogicznego oraz powoływania i odwoływania dyrektora ze stanowiska. W projekcie ustawy przyjętym przez Sejm przewidziano również ważne zmiany w zasadach funkcjonowania w szkołach organizacji społecznych, onanizowania nauczania indywidualnego czy dowożenia uczniów do szkół i placówek. Przeczytaj aktualizację: Co dalej z Lex Czarnek? Jest weto Prezydenta
Warto poświęcić uwagę uczniom niepromowanym w pierwszej klasie gimnazjum, którzy znaleźli się w dość specyficznej sytuacji. Zmiany w organizacji systemu oświaty sprawiły, że muszą wrócić do szkoły podstawowej. To może okazać się trudne dla obu stron – ucznia i szkoły. Dlaczego i jak sobie z tym poradzić?