Czynności samoobsługowe budują w dziecku istotę samodzielną. Samodzielność z kolei wynika z potrzeby bycia niezależnym w gromadzeniu i zdobywaniu doświadczeń życiowych oraz w podejmowaniu wyzwań związanych z pokonywaniem przeszkód. Jakie trudności samoobsługowe dzieci są najbardziej widoczne u przedszkolaków? W jaki sposób można wesprzeć rodziców w treningu samodzielności przedszkolaka? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co powinien umieć samodzielny przedszkolak.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie zmiany rozwojowe następują u dzieci w wieku przedszkolnym
- W jaki sposób czynności samoobsługowe wpływają na rozwój dziecka
- Z czego wynika stosunkowo nisko poziom samodzielności kilkulatków
- Czego można oczekiwać od 3-latka
- Jak powinno przebiegać kształtowanie czynności samoobsługowych u dziecka
- Jaka jest rola nauczyciela we wspieraniu czynności samoobsługowych przedszkolaka
Pobierz materiał:
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Małgorzata Swędrowska
Od 19 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, trener PSPiA KLANZA, twórca koncepcji czytania wrażeniowego, animator warsztatów literackich i spotkań z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.