Materiały zawierają ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowo-przestrzenne, które są kluczowe dla prawidłowego rozwoju percepcji przestrzennej oraz zdolności do analizy i interpretacji obrazów. Zadaniem dziecka jest połączenie takich samych figur, co nie tylko pomaga w rozpoznawaniu i różnicowaniu kształtów, ale także w trenowaniu pamięci wzrokowej. Poprzez regularne wykonywanie tych ćwiczeń, dziecko może poprawić swoje umiejętności związane z koordynacją wzrokowo-ruchową, a także zwiększyć zdolność do rozumienia relacji przestrzennych. Ponadto, takie zadania mogą być świetnym sposobem na rozwijanie koncentracji oraz cierpliwości u najmłodszych. Dzięki nim dzieci uczą się także dokładności i precyzji w działaniu, co będzie miało pozytywny wpływ na wiele innych aspektów ich rozwoju.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Karta pracy na zajęcia o nazywaniu uczuć dla 6-7-latków. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie emocji na zdjęciach i dorysowanie odpowiedniej buźki. Przed rozpoczęciem pracy z kartą warto porozmawiać z dziećmi na temat uczuć i emocji (czym są, kiedy ich doświadczamy). Niektóre dzieci mogą mieć trudność z wyrażaniem uczuć i ich nazywaniem. Warto przed zajęciami pobawić się z dziećmi w gry rozwijające umiejętność wyrażania emocji i uczuć.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Czas adaptacji dzieci w przedszkolu jest jednym z pierwszych momentów zmiany środowiska dla dziecka. Dlatego trzeba zadbać o ich poczucie bezpieczeństwa, a także dodać nieco odwagi, do poznania nowego miejsca jakim jest przedszkole. Na tę okoliczność proponuję zabawę w „Poszukiwaczy skarbów" połączoną z eksplorowaniem sal i przestrzeni budynku przedszkola. Niewątpliwie uatrakcyjni każdy nieznany dla dziecka kąt.
Uczestnicy | Dzieci w wieku przedszkolnym, rozpoczynające uczęszczanie do przedszkola. Scenariusz można dostosować do dzieci w różnym wieku, które zaczynają adaptację przedszkolną. Przebieg zajęć można modyfikować i dostosowywać do możliwości i ograniczeń dzieci. |
Cele ogólne | Rozwijanie oraz nabywanie strategii i mechanizmów adaptacyjnych. |
Cele szczegółowe |
Dziecko:
|
Czas trwania | 1 godzina zegarowa (elastycznie, w zależności od wieku dzieci oraz miejsc, które wykorzystuje się w zabawie). |
Potrzebne materiały |
|
Liczba uczestników | Cała grupa nowych przedszkolaków. |