Ministerstwo Edukacji i Nauki informuje, że trwają prace nad opracowaniem wykazu obowiązkowych dokumentów, które muszą wypełniać dyrektorzy oraz nauczyciele. Stworzenie takiego katalogu ma na celu odbiurokratyzowanie systemu pracy w szkole. Sprawdź szczegóły.
Opublikowany w grudniu 2022 r. raport z kontroli w zakresie kształcenia uczniów niesłyszących i słabosłyszących wykazał niedostosowanie systemu kształcenia do potrzeb uczniów z tym rodzajem niepełnosprawności. Z kontroli wynika, że w latach 2019-2022 system kształcenia nie zaspokajał zróżnicowanych potrzeb uczniów z niepełnosprawnością słuchu, choć powszechny i równy dostęp do wykształcenia zapewniają im konstytucja oraz Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych. W związku z tym, do Ministerstwa Edukacji i Nauki wpłynęły liczne interpelacje dotyczące edukacji uczniów niesłyszących i słabosłyszących. Sprawdź, jak MEiN odpowiada na pytania dotyczące dostosowania systemu edukacji do potrzeb uczniów z wadami słuchu.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) zaprasza szkoły na wszystkich etapach edukacyjnych, inne placówki oświatowo-wychowawcze, a także biblioteki publiczne do udziału w międzynarodowej kampanii z zakresu edukacji finansowej Global Money Week (GMW) – Światowy Tydzień Pieniądza.
Przypominamy, że tegoroczni maturzyści mogą poznać listę pytań jawnych, na maturze z języka polskiego. Komunikat w sprawie listy jawnych zadań egzaminacyjnych w części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego, jest ogłaszany nie później niż do dnia 1 września roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym jest przeprowadzany egzamin maturalny. Przypominamy, że lista pytań na egzamin maturalny w 2023 r. została zaktualizowana. Pobierz aktualną listę pytań jawnych na maturze z języka polskiego w 2023 r.
Absolwenci przystępujący do egzaminu maturalnego po raz pierwszy od kilku lat będą musieli zdawać także egzamin ustny. Z uwagi na to, że w toku nauki w szkole ponadpodstawowej przez wiele miesięcy uczyli się zdalnie, MEiN zdecydował o zmniejszeni liczby pytań w puli.