Czy Twoja szkoła chce rozwijać umiejętności cyfrowe uczniów i budować więzi międzypokoleniowe? Teraz macie szansę na udział w konkursie „Szkoła międzypokoleniowa” organizowanym m.in. przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Cyfryzacji. Inicjatywa łączy edukację z pomocą seniorom w bezpiecznym poruszaniu się po internecie. Do wygrania są mobilne pracownie komputerowe dla szkół.
Konkurs „Szkoła międzypokoleniowa” skierowany jest do szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z całej Polski, które zostały podłączone do Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej lub są w procesie podłączenia.
Zgłoszenia |
Dyrektor szkoły wybiera lidera projektu (nauczyciel) i zgłasza szkołę do udziału w konkursie (do 13 grudnia). Aby wziąć udział w projekcie, wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie kompetencjecyfrowe.gov.pl/szkolamiedzypokoleniowa. Uwaga! kolejność zgłoszeń ma znaczenie. |
Webinar dla liderów |
Liderzy uczestniczą w webinarze, podczas którego zdobywają wskazówki niezbędne do przeprowadzenia zajęć z seniorami. |
Wsparcie merytoryczne |
Liderzy Projektu otrzymają od NASK konkretne wsparcie merytoryczne. Eksperci instytutu podczas specjalnego webinaru przekażą wszelkie niezbędne wskazówki do realizacji warsztatów, w tym propozycje scenariuszy zajęć. |
Zajęcia dla seniorów |
Liderzy przygotowują uczniów do wspierania seniorów i organizują zajęcia według scenariuszy zaproponowanych podczas webinaru. |
Zadanie konkursowe |
Zadaniem konkursowym będzie przygotowanie warsztatów podnoszących kompetencje cyfrowe dla seniorów. Zajęcia zostaną zorganizowane pod okiem Lidera Projektu, czyli nauczyciela wskazanego przez dyrektora szkoły. Natomiast uczniowie klas 7–8 szkoły podstawowej i/lub ponadpodstawowej wystąpią w roli pomocników oraz mentorów. Warsztaty mogą być prowadzone w ramach zajęć lekcyjnych lub po ich zakończeniu w szkolnych pracowniach komputerowych, lokalnych klubach seniora lub bibliotekach. |
Sprawozdania |
Liderzy projektu przesyłają sprawozdania z realizacji warsztatów dla seniorów, uwzględniające liczbę uczestników, zaangażowanych uczniów i przeprowadzonych zajęć. |
Nagrody |
Cztery szkoły z każdego województwa, które zdobędą największą liczbę punktów, wygrywają multimedialne pracownie komputerowe składające się z 15 laptopów i zestawów akcesoriów. Dodatkowo Liderzy projektu ze zwycięskich szkół otrzymają karty podarunkowe o wartości 2000 zł do wykorzystania na zakup materiałów edukacyjnych. |