
Centrum Nauki Kopernik ogłosiło laureatów Nagrody Przewroty, wyróżniając najbardziej nowatorskie inicjatywy edukacyjne w Polsce. Nagroda ma na celu docenienie działań zmieniających edukację na lepsze. W kategorii ogólnopolskiej zwyciężył Instytut Dobrej Śmierci, natomiast w kategorii lokalnej – Oświatowe Centrum Nauki i Techniki w Wodzisławiu Śląskim. Nagrodę specjalną otrzymał Janusz Laska, twórca programu Klub Młodego Odkrywcy.

Rzeczniczka Praw Dziecka zwróciła się do Ministerstwa Zdrowia z prośbą o informacje na temat możliwości wprowadzenia powszechnych badań przesiewowych w kierunku hipercholesterolemii u małych dzieci. RPD podkreśla, że edukacja w zakresie kardiologii dziecięcej i rozszerzenie badań przesiewowych to priorytetowe kwestie.

Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza na specjalistyczne szkolenie dotyczące diagnozy niepełnosprawności słuchowej oraz organizacji wsparcia edukacyjnego. Szkolenie jest dedykowane pracownikom publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i ma na celu dostarczenie niezbędnych umiejętności i wiedzy potrzebnej do efektywnego wsparcia uczniów z niepełnosprawnością słuchu.

Od 1 września 2024 roku w szkołach pojawią się znaczące zmiany. Minister Edukacji podpisała rozporządzenie, które wprowadza obowiązkowe zajęcia z udzielania pierwszej pomocy w ramach godzin wychowawczych oraz rezygnację z przedmiotu Historia i Teraźniejszość (HiT) dla uczniów rozpoczynających naukę w szkołach ponadpodstawowych.

Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych Ośrodka Rozwoju Edukacji zaprasza do udziału w konferencji Ocena funkcjonalna i skrining rozwoju małego dziecka w nowym modelu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodzin, która odbędzie się online 5 czerwca 2024 r.

Żyjemy w świecie, który nie jest ani w pełni wirtualny, ani w pełni realny. Jest dynamicznie zmieniającą się hybrydą, w której cyfrowa przestrzeń staje się naturalnym przedłużeniem codzienności. W epoce cyfrowej, gdzie każde kliknięcie i przewinięcie palcem po ekranie smartfona budzi troskę, szczególnie wśród rodziców i opiekunów, kluczowym staje się pytanie: dlaczego tak ważne jest, by wiedzieć, co młodzi ludzie robią w internecie? O tym, jak i dlaczego warto, w kontekście korzystania z technologii, budować zrozumienie między pokoleniami, mówi dr Karol Jachymek, kulturoznawca i medioznawca z Uniwersytetu SWPS.