„100-lecie Polskiego Komitetu Normalizacyjnego" – to temat tegorocznego konkursu „Normalizacja i ja". Polski Komitet Normalizacyjny zaprasza do udziału uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych wszystkich typów. Celem konkursu jest powszechnienie wiedzy o działalności PKN i normalizacji wśród uczniów szkół ponadpodstawowych wszystkich rodzajów.
W ramach inicjatywy Ministerstwa Cyfryzacji, uczniowie klas IV publicznych i niepublicznych szkół podstawowych w Polsce otrzymują laptopy na własność lub użyczenie, zależnie od wyboru rodziców lub opiekunów. Pojawiły się jednak liczne pytania dotyczące sytuacji uczniów, którzy wcześniej otrzymali laptopy w ramach innych programów publicznych. W odpowiedzi na zapytanie skierowane przez Polską Agencję Prasową Ministerstwo Cyfryzacji wyjaśniło, który sprzęt otrzymany w ramach programu PGR podlega zwrotowi.
W dniu 5 grudnia 2023 r. opublikowano wyniki badania OECD PISA 2022. W programie PISA bada się umiejętności piętnastolatków niezbędne do funkcjonowania w dorosłym życiu. Sprawdza się, czy na progu dorosłości młodzi ludzie są dobrze przygotowani do stawienia czoła wyzwaniom, które staną przed nimi w przyszłości. Interpretowanie informacji, ocena ich wiarygodności, analizowanie problemów czy stosowanie naukowego sposobu myślenia to kompetencje niezbędne we współczesnym świecie. Dowiedz się więcej.
W dniu 28 listopada 2023 r. ogłoszono nowy tekst jednolity rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce. Oznacza to, że teraz powołując się na to rozporządzenie, należy uwzględnić już nowy tekst jednolity.
Badacze z Uniwersytetu SWPS przeprowadzili badania dotyczące dziecięcej moralności i dziecięcego rozumienia pomocy. Wnioski z badania zostały przedstawione w artykule pt. Czy pomoc zawsze jest dobra? Dzieci mają swoje zdanie, do zapoznania się z którym zachęcamy.