
Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów słabowidzących powinien prowadzić tyflopedagogik. Najlepiej, aby była to osoba, która ukończyła właśnie taką specjalizację na studiach w zakresie pedagogiki specjalnej. W praktyce jednak pozyskanie takiego specjalisty dla szkoły jest trudne. Czy do prowadzenia zajęć wystarczy ukończenie studiów podyplomowych? Czy nauczyciel, który zrealizował wybrane zagadnienia z logopedii, surdopedagogiki i tyflopedagogiki, ma odpowiednie kwalifikacje? Sprawdź, jakie kryteria zastosować do oceny kwalifikacji nauczyciela. Dowiedz się, które dokumenty mogą ułatwić dokonanie tej oceny.

AKTUALIZACJA! Ograniczenie funkcjonowania placówek oświatowych istotnie wpłynęło na możliwość realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach i opiniach wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Czy oznacza to, że w okresie, w którym zadania szkoły są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, można odstąpić od ich realizowania? Kiedy zajęcia zaplanowane w IPET mogą być prowadzone na terenie szkoły?