Wspomaganie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – wprowadzenie

Autor: dr Barbara Pietrzak

Dodano: 19 sierpnia 2021
Wspomaganie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – wprowadzenie

Efektywne wspomaganie ucznia w ramach kształcenia, wychowania i opieki jest złożonym procesem. Wymaga nie tylko zapoznania się z diagnozą, treścią orzeczenia i wynikami WOPFU. Do planowania pracy oraz zajęć potrzebna jest również wiedza teoretyczna. Przeczytaj artykuł poświęcony zagadnieniom niepełnosprawności intelektualnej. Dowiesz się, jaka jest rola szkoły w dostosowaniu warunków do specjalnych potrzeb ucznia. Poznasz również najważniejsze zasady kształcenia, wychowania i opieki w edukacji szkolnej.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest niepełnosprawność intelektualna
  • Jakie stopnie niepełnosprawności intelektualnej są wyróżniane
  • Dlaczego wspomaganie powinno rozpocząć się przed rozpoczęciem edukacji szkolnej
  • Na czym koncentrować się podczas wspomagania edukacji ucznia
  • Dostęp do jakich zajęć musi uwzględniać wspomaganie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
  • Jakie znaczenie ma wspomaganie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną na terenie szkoły
Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 19 sierpnia 2021

Autor: dr Barbara Pietrzak

Tematyka

Sprawdź inne serwisy