Autor: Elżbieta Górka
Dodano: 24 października 2024
Planowanie pracy rewalidacyjnej z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przysparza wielu trudności. Czy cele określa się zespole? Czy może robi to nauczyciel prowadzący zajęcia? Nadal zdarza się mylenie zajęć rewalidacyjnych z zajęciami prowadzonymi w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wiele emocji wzbudza także nieokreślone pensum nauczyciela, które nie jest wprost unormowane w prawie oświatowym. Sprawdź, jak powinna wyglądać organizacja zajęć rewalidacyjnych. Sprawdź również, w jaki sposób określić wymiar pensum nauczyciela prowadzącego te zajęcia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak zorganizować pracę rewalidacyjną z uczniem
- Kto może prowadzić zajęcia rewalidacyjne
- Jakie jest pensum dla nauczyciela, któremu powierzono prowadzenie zajęć rewalidacji
- Jak wyliczyć pensum nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne
- Dlaczego do rewalidacji warto włączać metody wspierające
- Czym charakteryzują się różne metody wspierające pracę specjalisty
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 24 października 2024
Autor: Elżbieta Górka
Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończyła również studia podyplomowe Kształcenie Integracyjne - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Warszawa, a także jest terapeutą metody Marii Montessori. Posiada 24-letni staż pracy w tym przez 18 lat pełniła funkcję wicedyrektora w w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Piotrkowie Trybunalskim. Ekspert w zakresie: pedagogiki, kształcenia integracyjnego, terapii, wpisana na listę MEN. Obecnie wizytator ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych KO Łódź, Delegatura Piotrków Trybunalski